بازیابی یادداشت های OneNote

بازیابی یادداشت‌های حذف شده در OneNote

احتمالا برای شما هم پیش آمده که فایلی را عمدا یا اشتباهی حذف کرده باشید و بعد از مدتی به آن نیاز داشته باشید. خبر خوب اینکه نر‌م‌افزار OneNote همیشه از فایل‌های شما پشتیبان تهیه می‌کند. پس امکان بازیابی یادداشت‌های حذف شده در OneNote را دارید.

بازیابی یادداشت‌های ذخیره شده در کامپیوتر

اگر دفتر یاددشت خود را در هارد کامپیوتر ذخیره کردید، از سربرگ File روی Info کلیک کنید. حالا گزینه‌ی Open Backups را انتخاب کنید. پوشه‌ی نسخه‌های پشتيبان با تاريخ پشتيبان‌گيری آنها نمایش داده می‌شود؛ هر کدام از بخش‌ها را که مي‌خواهيد باز کنيد و محتويات آن را بازیابی کنید.

ّبازیابی فایل‌های پشتیبان در OneNote
بازیابی فایل‌های پشتیبان

بازیابی یادداشت‌های ذخیره شده در OneDrive

اگر یادداشت‌های خود را در OneDrive ذخیره کرده باشید، باید ابتدا وارد حساب OneDrive خود شوید. حالا از سربرگ History روی گزینه‌ی Notebook Recycle Bin کلیک کنید.

بازیابی یادداشت های حذف شده از OneDrive
بازیابی یادداشت‌ها

تنظیمات ذخیره‌سازی در OneNote

در معرفی وان‌نوت گفته بودیم که OneNote تغییرات را به طور خودکار ذخیره می‌کند و شما نیازی به زدن دکمه Save ندارید؛ در سربرگ File هم اصلا گزینه Save وجود ندارد. شما می‌توانید مسیر پیش‌فرض ذخیره‌سازی را تغییر دهید. در این بخش به تنظیم گزینه‌های ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری می‌پردازیم.

 ابتدا از سربرگ File روی Options کلیک کنید تا پنجره‌ی تنظیمات نرم‌افزار باز شود. حالا به بخش Save & Backup بروید.

  1. Quick Notes Section: مسير پيش‌فرض وان‌نوت برای ذخيره‌سازی یادداشت‌های سریع
  2. Backup Folder: مسير پيش‌فرض وان‌نوت براي بکآپ‌گيری و تهيه نسخه پشتيبان به صورت اتوماتيک از دفترچه‌ها
  3. Default Notbook Location: مسير پيش‌فرض وان نوت برای ذخيره‌سازی دفترچه‌های جدید

براي تغيير هر يک از مسير‌های پيش‌فرض، آن را انتخاب و سپس روی دکمه‌ی Modify کليک کنيد؛ حالا مسير جديد را تعيين کنید.

تنظیمات ذخیره‌سازی در OneNote
تنظیمات دخیره‌سازی OneNote

تنظیمات پشتیبان‌گیری در OneNote

  1. Automatically backup my notebook at the following time interval: برای تنظیم فاصله‌‌ی زمانی برای پشتیبان‌گیری خودکار است. این گزینه به صورت پیش‌فرض تیک‌دار است؛ یعنی در بازه‌ تعیین شده به طور خودکار از دفترچه یادداشت Backup گرفته می‌شود؛ با استفاده از لیست کشویی می‌توانید بازه زمانی را تغییر دهید.
  2. Backup notebooks stored on share point: با انتخاب این گزینه از دفترچه‌های ذخیره شده در SharePoint هم یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.
  3. Number of backup copies to keep: می‌توانید تعداد نسخه‌های Backup را تغییر دهید.
  4. Backup change files now: می‌توانید از فایل‌هایی که تغییر داده‌اید Backup بگیرید.
  5. Backup all notebooks now: از تمام دفترچه یادداشت‌ها Backup بگیرید.
  6. در پایان روی Ok کلیک کنید.
تنظیمات پشتیبان‌گیری در OneNote
تنظیمات پشتبان‌گیری OneNote

نکته: بعد از زدن Ok پیغامی نمایش داده می‌شود که: «باید OneNote را ببندید و مجدد باز کنید تا اثر بعضی تغییرات اعمال شده را ببینید.»

تنظیمات OneNote

جمع‌بندی

در این آموزش یاد گرفتید که چطور یادداشت‌های حذف شده را بازیابی کنید. چون OneNote به صورت پیش فرض از آنها پشتیبان می‌گیرد. البته این پشتیبان‌ها تنها برای مدتی باقی خواهند ماند؛ پس اگر خیلی دیر به فایل‌های خود نیاز پیدا کنید، دیگر امکان بازیابی آنها را ندارید. البته بهتر است یادداشت‌های خود را در یکی از درایوهای کامپیوتر ذخیره کنید؛ چون گاهی نياز دارید که ويندوز را عوض کنید. اگر اطلاعات در درايو سيستم باشد و شما فراموش کنید از آنها کپی بگيريد، از بین خواهند رفت.

مدیر سایت؛ عاشق نوشتن، خلق محتوا و کمک به دیگران هستم. من و همکارانم در سایت پویان به شما کمک می‌کنیم که به یک حرفه‌ای تبدیل شوید! اگر به دنبال یادگیری مهارت‌های بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنم صفحۀ اینستاگرام و کانال یوتیوب ما رو هم دنبال کنید :)

دیدگاه‌ها (6)

  1. سلام
    خیلی عالی.
    حالا اگر ویندوز را عوض کردیم و وان نوت را نصب کردیم چطور یادداشت‌ها را که در درایوی ذخیره کردیم برگردانیم به طوری که در وان نوت مثل روز اول دیده شوند.

  2. با سلام و تشکر
    گزینه ای وجود ندارد که برنامه وان نوت بعد از مدتی به طور اتوماتیک نوت رو حذف نکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *