طراحی اینفوگرافیک

هر اینفوگرافیک روایتگر یک داستان

امروزه فقط ۸ ثانیه برای جلب توجه مخاطب زمان دارید! زمان کوتاهی است؛ درست است؟ اینفوگرافیک بهترین روش برای جلب توجه فوری مخاطبان است. همه ما در طول روز اطلاعات زیادی را به خورد مغزمان می‌دهیم. همین الان سوالات زیر را از خود بپرسید:

چه نوع محتوا و اطلاعاتی را بیشتر به یاد می‌آورید؟

چه نوع محتوایی شما را بیشتر جذب می‌کند؟

با پاسخ‌دادن به این سؤالات‌، می‌توانید به روشنی نتیجه بگیرید که مطالب به یاد ماندنی و جذاب، بصری هستند. بله، اکنون وقت اینفوگرافیک است.

چرا تصاویر بهتر ارتباط برقرار می‌کنند؟

تقریباً ۶۵٪ از انسانها یادگیرنده بینایی هستند و ۹۰٪ از اطلاعات توسط مغز انسان از طریق تصاویر دریافت می‌شوند.

 از آنجا که ۴۰٪ از کل الیاف عصبی ما به مغز مرتبط و به شبکیه متصل هستند، مغز انسان قادر است به طور همزمان تصاویر را پردازش کند. مغز انسان اطلاعات بینایی را ۶۰،۰۰۰ برابر سریعتر از متن پردازش می‌کند!

چرا اینفوگرافیک؟

فرآیند خواندن پیچیده و کند است؛ در حالی که تصاویر در کمتر از ۰٫۰۱ ثانیه پردازش می‌شوند! به منظور بهبود ارتباط و ایجاد اعتماد بین یک کسب و کار و مشتریان، اینفوگرافیک انتخاب درستی برای همه کسب و کارهاست.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک یک پرتره “اطلاعات” و “گرافیک” است. اینفوگرافیک نمایش تصویری از اطلاعات است که قصد دارد داده‌ها را در نگاه اول به راحتی قابل فهم کند.

اینفوگرافیک چست؟

دلایل محبوبیت اینفوگرافیک

در سالهای اخیر اینفوگرافیک‌ها به ابزاری محبوب تبدیل شده‌اند. چند دلیل محبوبیت آنها عبارتنداز:

  • اینفوگرافیک‌‌ها با ساده‌کردن موضوعات پیچیده و تنظیم آن در قالب قابل هضم برای مغز انسان، مخاطبان زیادی پیدا کرده است.
  • اینفوگرافیک‌ها به دلیل داشتن ویژگی روایت‌گری و قصهگویی، محبوبیت زیادی پیدا کرده است، هر اینفوگرافیک روایتگر یک داستان است.   
  •   در تمام کسب و کارها می‌توان از اینفوگرافیک استفاده کرد. اینفوگرافیک‌ها ترکیب کاملی از داده‌ها و طراحی هستند. استفاده از تصاویر در اینفوگرافیک‌ها آنها را به ابزارهای ارتباط تصویری قدرتمند تبدیل می‌کند. یک اینفوگرافیک ۳۰ برابر بیشتر از یک مقاله کاملاً متنی قابل خواندن است! به همین دلیل است که افراد توجه بیشتری به مطالب با تصاویر دارند.

ابزارهای اینفوگرافیک

  • متن: اینفوگرافیک از متن استفاده می‌کند و می‌تواند ابزاری قدرتمند برای نمایش داده‌ها، توضیح مفاهیم، ساده‌سازی ارائه، نقشه‌برداری در روابط و نمایش روندها باشد.
  • تصاویر: استفاده از تصاویر می‌تواند درک آن را بسیار ساده‌تر کند. اینفوگرافیک‌ها دید سطح بالایی از مجموعه داده‌های بزرگ را فراهم می‌کنند که هضم آنها را در نگاه اول آسان‌تر می‌کند. آنها به انتقال اطلاعات به صورت كاملاً جمع و جور كمك می‌كنند.

آیا اینفوگرافیک موضوع جدیدی است؟

اینفوگراف‌‌ها اولین وسیله ارتباط کتبی بودند که توسط نقشه‌های غار و زبان‌هایی مانند هیروگلیف‌های مصر باستان به تصویر کشیده شده است.در نتیجه موضوع جدیدی نیست بلکه به خاطر گسترش اینترنت و وسایل ارتباط جمعی بیش‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک به اشکال مختلفی ارائه می‌شود. آنها بر اساس هدف، انواع اشیاء مورد استفاده و جریان اطلاعات طبقه‌بندی می‌شوند. توجه داشته باشید که لزوما یک اینفوگرافیک همیشه در یک دسته خاص قرار نمی‌گیرد. در واقع، بیشتر اینفوگرافیک‌ها ترکیبی از انواع مختلف اینفوگرافیک‌ها هستند. نوعی را انتخاب کنید که از ابهام جلوگیری می‌کند و به خواننده کمک می‌‌کند اطلاعات و دیدگاه‌های ارزشمند را دریافت کند.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع اینفوگرافیک

  • هدف : آیا می‌خواهید بزرگترین و کوچک‌ترین مقادیر را در یک مجموعه داده نشان دهید؟ آیا هدف شما نشان دادن تغییرات و روندها در طول زمان است؟ آیا شما مایل به نشان‌دادن رابطه بین ارزشهای مختلف هستید؟
  • مخاطب: مخاطب شما هم اهمیت دارد. به عنوان مثال، مناسب‌بودن یک نوع اینفوگرافیک بسته به اینکه آیا این اینفوگرافیک به اعضای هیئت مدیره شرکت یا مدیران سطح متوسط ​​آن ارائه می‌شود، متفاوت است. اعضای هیئت مدیره احتمالاً فقط می‌خواهند نکات برجسته اصلی را ببینند.
  •  داده‌ها: عامل دیگر تاثیرگذار در انتخاب نوع اینفوگرافیک، داده‌های شماست. سعی کنید با توجه به داده‌هایتان اینفوگرافیک مناسب را طراحی کنید.در این آموزش ما ۱۰ نوع پرکاربرد اینفوگرافیک را معرفی می‌کنیم.

۱- اطلاع‌رسان

اینفوگرافیک‌های اطلاع‌رسان روی چندین مجموعه داده و آمار مهم متمرکز است. آنها غالباً دارای تجسم‌های مختلف داده‌ای هستند که برای پشتیبانی از یک موضوع مشترک طراحی شده‌اند. گرافیک ممکن است توسط آیکون‌ها، اشکال، رنگ‌ها و سایر عناصر بصری بهبود یابد، اما در کل، تأکید بر کلمات است.

طراحی اینفوگرافیک اطلاع رسان

۲- تایم لاین

اینفوگرافیک‌های تایم لاین وقایع یا اقدامات را به ترتیب زمانی ترسیم می‌کنند. آنها اغلب برای نشان‌دادن پیشرفت محصول، روند تاریخی یا تکامل ایده مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینفوگرافیک تایم لاین از آیکون‌ها، تصاویر و عناصر گرافیکی استفاده می‌کند تا نقطه‌ها را به هم وصل کند. قالب تایم لاین ممکن است عمودی، افقی یا مارپیچ باشد. اینفوگرافیک‌های تایم لاین عمودی و مارپیچ خوانایی بیشتری دارند. اینفوگرافیک تایم لاین افقی در پوسترها، ارائه‌ها و محیط‌هایی که محدودیت فضایی ندارند بهترین کارایی را دارد. اینفوگرافیک‌های تایم لاین از رایج‌ترین انواع اینفوگرافیک‌ها هستند.

طراحی اینفوگرافیک تایم لاین

۳- نموداری

این اینفوگرافیک‌ها با استفاده از نمودار‌ها، اطلاعات هدف را به تصویر می‌‌کشند. برای تأکید و توضیحات رنگ‌ها، اشکال و نمادها اضافه می‌شوند. نمودارها هنگام انجام مقایسه موارد، بهتر عمل می‌‌‌‌‌‌کنند.

طراحی اینفوگرافیک

۴- مقایسه‌ای

اینفوگرافیک مقایسه‌ای شباهت‌ها و تفاوت‌های بین دو یا چند محصول، مکان، رویدادها، اقدامات، ایده‌ها یا افراد را بررسی می‌کند. اینفوگرافیک مقایسه‌ای به شناسایی جوانب مثبت و منفی یک مورد کمک می‌کند. اینفوگرافیک مقایسه‌ای یکی از بهترین نوع اینفوگرافیک‌هاست که بسیار مورد پسند است. این نوع اینفوگراف‌ها برای نشان‌دادن اشتراک، اختلاف و یا برتری و عدم برتری دو موضوع نسبت به یکدیگر استفاده می‌شوند.

۵- لیستی

اینفوگرافیک‌های لیستی ابزارهای آموزشی مفیدی هستند که اطلاعات زیادی را در قالب متن یا تصویر نمایش می‌دهند. این نوع اینفوگرافیک‌ها بسیار محبوب هستند زیرا تنوع زیادی دارند. اینفوگرافیک‌های لیستی باعث می‌شوند به راحتی و به سرعت پیام و اهداف موردنظر را به وضوح مشاهده کنید.

طراحی اینفوگرافیک لیستی

۶- رزومه

رزومه اینفوگراف، تجربه کاری، مدارک حرفه‌ای و سایر مدارک معتبر یک فرد را در قالب بصری نشان می‌دهد. استفاده از رزومه‌ اینفوگرافیک راهی خلاقانه برای متمایزکردن خودتان از سایر رقبا است. در حالی که رزومه اینفوگرافیک غالباً همراه با یک رزومه استاندارد تهیه می‌شود، ولی می‌تواند در جایی که کارفرما اصرار بر یک CV کوتاه دارد، به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. برنامه‌های شغلی حساس هستند بنابراین مطمئن شوید که رزومه اینفوگرافیک شما آیتم‌های مناسب با شغل درخواست‌شده را دارد. با استفاده رزومه‌های اینفوگرافیک به راحتی می توانید تجربه، مهارت و اهداف خود را به نمایش بگذارید.

رزومه اینفوگرافیک

پیشنهاد مطالعه: طراحی رزومه کاری با پابلیشر

۷- آموزشی

اینفوگرافیک‌های آموزشی مراحل رسیدن به یک نتیجه خاص را توضیح می‌دهند. مانند مراحل تولید یک محصول، دریافت گواهینامه و یا یک فرآیند درمانی، معمولا ترتیب مراحل در اینفوگرافیک‌های آموزشی مهم هستند.

طراحی اینفوگرافیک

۸- سلسله‌مراتبی

نوع سلسله مراتبی اطلاعات را در قالب سطوح سازماندهی می کند. از این نوع اینفوگرافیک برای نشان دادن چگونگی سازماندهی اطلاعات در سطوح مختلف و چگونگی ارتباط آن سطوح استفاده کنید.

۹- جغرافیایی

اینفوگرافیک‌های جغرافیایی داده‌ها را بر اساس موقعیت مکانی نشان می‌دهند. اگر داده‌های جغرافیایی دارید که می‌خواهید آنها را به صورت بصری دربیاورید، بهتر است از یک نقشه استفاده کنید. نقشه‌ها روشی خارق‌العاده برای روایت داستان‌های جذاب هستند.

طراحی اینفوگرافیک

۱۰- تشریحی

اینفوگرافیک‌های آناتومیک یا تشریحی ساختار یا ترکیب یک موضوع را تجزیه می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه ساخته شده یا چگونه کار می‌کنند. این نوع اینفوگرافیک می‌تواند در مورد موضوعاتی مثل آناتومی، معماری، تغذیه و غیره استفاده شود.

طراحی اینفوگرافیک

مراحل ساخت اینفوگرافیک

در این قسمت، ما ۸ مرحله ساخت اینفوگرافیک را توضیح خواهیم داد تا به شما در یافتن داستان خود، انتخاب یک طرح، ساخت اینفوگرافیک موثر و ارتقاء کار خود کمک کنیم. من می‌خواهم اینفوگرافیک زیر را در پاورپوینت بسازم.

طراحی اینفوگرافیک

۱- داستان خود را در نظر بگیرید

ابتدا داستان خود را انتخاب کنید. چه داستانی را می‌خواهید روایت کنید؟ اینفوگرافیک بدون داستان قانع کننده، کسل کننده است. ممکن است بخواهید یک ایده پیچیده را ساده کنید یا یک فرآیند را توضیح دهید.خوب من می‌خواهم مراحل طراحی پازل اینفوگرافیک را به شما آموزش دهم. پس داستان من طراحی پازل اینفوگرافیک در پاورپوینت است.

۲- جمع آوری داده‌ها

قدم بعدی جمع آوری داده‌هایی است که به روایت داستان شما کمک می‌کنند. مشکل این است که همه داده‌ها در یک قالب نیستند. داده‌ها ممکن است در قالب صفحات گسترده، PDFها و غیره باشند، داده‌های خام می‌توانند شامل داده‌های اضافی باشند و کار با آنها سخت است. پس باید داده‌های خود را پیدا کنید سپس ویرایش و مرتب کنید.

نکته: اگر خودتان داده‌ای ندارید، تعداد زیادی منبع رایگان اطلاعات فوق العاده در وب وجود دارد که به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. برای شفاف‌سازی، کافیست منبع اطلاعات خود را در انتهای اینفوگرافیک خود اضافه کنید.من داده‌های خودم را از پیج اینستاگرام پویان انتخاب کردم.

۳- یک عنوان خوب بنویسید

عنوان اینفوگرافیک شما بسیار مهم است. عناوین مبهم، ناخواسته جذابیت اینفوگرافیک شما را از بین می‌برند و بینندگان را کسل می‌کنند. عناوین بد توانایی هدردادن ساعت‌ها کار سخت را دارند! در حقیقت، محققان در MIT یک مطالعه چشمگیر را برای تعیین چگونگی پردازش اطلاعات اینفوگرافیک انجام دادند. آنها دریافتند که عناوین خوب کلید حفظ مخاطب است. آنها بیننده شما را به سمت خود جلب می‌کنند، سفری را که قرار است طی شود، توضیح می‌دهند و آنها را برای یادگیری بیشتر کنجکاو می‌کنند.عنوان اینفوگرافیک من طراحی پازل اینفوگرافیک هست. یک Shape از سربرگ Insert انتخاب کردم.

طراحی اینفوگرافیک

سپس از سربرگ Format و قسمت Shape Fill به آن رنگ دادم و عنوان را در آن تایپ کردم.

طراحی اینفوگرافیک

۴- نوع اینفوگرافیک

اکنون که داستان خود را انتخاب کردید و داده‌های خود را دارید، زمان آن رسیده است که نوع اینفوگرافیک را انتخاب کنید. اینفوگرافیک‌ها انواع مختلفی دارند. پیش از این، انواع اینفوگرافیک را توضیح دادیم. می‌توانید با توجه به نیاز خود نوع اینفوگرافیک را تعیین کنید. من اینفوگرافیک را تایم لاین انتخاب کردم. ۴ قطعه پازل آماده کردم تا مطالبم را در آن بنویسم. سپس از سربرگ Insert 4 مستطیل و ۴ فلش از قسمت ابزار Shapes انتخاب کردم و آنها را در صفحه قرار دادم.

طراحی اینفوگرافیک

۵- زیبایی شناسی را انتخاب کنید

در نیمه راه هستید و این قسمت جالب آن است. وقت آن رسیده است که سبک اینفوگرافیک خود را مشخص کنید. ایده خوبی است که ابتدا نقشه ذهنی خود را رسم کنید، سپس می‌توانید زیبایی شناسی را انتخاب کنید. رنگ، فونت و آیکن‌هایی را انتخاب کنید که با هم هماهنگ کار کنند تا اینفوگرافیک شما در کل یکنواخت و حرفه‌ای به نظر برسد!

طراحی اینفوگرافیک

رنگ

رنگ‌ها در تصاویر، تمایل به مطالعه، ایجاد انگیزه و مشارکت را ۸۰٪ افزایش می‌دهند!رنگ می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند، خلق و خوی آنها را تنظیم کند و بر ادراک تأثیر بگذارد. رنگ‌ها شاید چشمگیرترین جنبه اینفوگرافیک هستند، بنابراین بیشترین زمان را برای پرداختن به این موضوع بگذارید. طرح رنگی که شما انتخاب می‌کنید، می‌تواند اینفوگرافیک شما را با موفقیت یا شکست روبه‌رو کند.

نکات رنگی:

  • رنگ‌های متضاد را برای مقایسه انتخاب کنید. رنگهای متضاد به بیننده کمک می‌کند تا اطلاعات را به سرعت متمایز کنید.
  • برای برجسته‌کردن مهمترین اطلاعات خود از رنگ استفاده کنید. رنگ می‌‌‌‌‌‌‌تواند راهی عالی برای هدایت چشم بیننده به نکات کلیدی در اینفوگرافیک شما باشد.
  • رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در طبیعت می‌بینید. افراد ارتباط بهتری با رنگ‌هایی که با آنها آشنا هستند، برقرار می‌کنند. رنگهایی که به طور طبیعی در دنیای اطرافشان می‌بینند.
  • روانشناسی رنگ را در نظر بگیرید. رنگ‌های مختلف باعث می‌شوند افراد چیزهای مختلفی را احساس کنند!
  • هنگام انتخاب رنگ‌های اینفوگرافیک، رنگ متن را در نظر بگیرید. مثلا رنگ متن سفید با پس زمینه زرد، آزاردهنده است. مطابق با رنگ پس زمینه صفحه‌ای که اینفوگرافیک در آن قرار می‌گیرد، رنگ‌ها را انتخاب کنید.
  • اگر اینفوگرافیک مربوط به یک برند تجاری است، تا حد امکان از رنگهای اصلی استفاده کنید. تصور می‌شود که رنگ‌های آبی و قرمز نشان‌دهنده ثبات و اعتماد هستند. به همین دلیل است که بخش عمده‌ای از برندهای خدمات مالی (و از این رو اینفوگرافیک آنها) از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند. رنگ سبز برای مسائل زیست محیطی مناسب است.

نکته: همه چیز را ثابت نگه دارید. این فقط در مورد رنگ‌ها نیست بلکه در مورد عناصر دیگر نیز صدق می‌کند. اگر در ابتدا در اینفوگرافیک‌ها از یک رنگ‌بندی ‌‌خاص استفاده کرده‌اید، در اینفوگرافیک‌های بعدی مربوط به همان موضوع نیز از همان رنگ‌ها استفاده کنید، این باعث می‌شود خواننده بتواند داستان را به مرور زمان دنبال کند.

فونت‌ها

در سا‌ل‌های اخیر تعداد فونت‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است. پیداکردن فونت‌های مناسب برای اینفوگرافیک شما می‌تواند مشکل باشد زیرا به معنای واقعی کلمه هزاران گزینه برای انتخاب وجود دارد. این بخش مهمی از فرآیند طراحی است و از جمله مواردی است که اغلب افراد از آن غافل می‌شوند. از سربرگ Home و گروه Font فونت موردنظر را انتخاب کنید. من فونت IRANSansFaNum را انتخاب کردم.

طراحی اینفوگرافیک

نکات فونت:

  • از مجموعه تنظیمات فونت یکسان در کل اینفوگرافیک خود استفاده کنید و بیش از دو فونت مکمل (یعنی Arial و Arial Bold) استفاده نکنید. به جز عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها که باید بزرگ‌تر و پررنگ‌تر باشند.
  • تفاوت بین یک فونت serif (Times New Roman) و یک فونت sans serif (Arial یا Helvetica) را بدانید. فونت‌های sans serif ظاهر مدرن‌تری ارائه می‌دهند و فونت‌های serif به شکل سنتی‌تر ظاهر می‌شوند.
  • حتماً هنگام قراردادن متن خود، تراز را در نظر بگیرید. در این صورت اینفوگرافیک شما بسیار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد.
  • زیاده روی نکنید! هدف فونت این نیست که بیش از حد مخاطب را خیره کند. در نهایت، شما به یک فونت نیاز دارید که به توضیح مطالب اینفوگرافیک کمک کند.

نکته: به یاد داشته باشید که متن در اینفوگرافیک به این معنی است که شما مشتاق برقراری پیام هستید. بنابراین خوانایی فونت از کیفیتی حیاتی برخوردار است. به نحوه مشاهده متن در تنظیمات مختلف توجه کنید. چیزی که در لپ تاپ به راحتی قابل مشاهده است ممکن است در تلفن هوشمند دشوار باشد!

آیکن‌های اینفوگرافیک

انتخاب آیکون‌های مناسب در اینفوگرافیک می‌تواند یک تصویر واضح، جذاب و تأثیرگذار ایجاد کند. آیکون‌ها در هنگام نمایش مقدار زیادی از اطلاعات در فضاهای کوچک، می‌توانند واقعاً مفید باشند. یک آیکون مناسب می‌تواند جایگزین یک پاراگراف باشد!می‌توانید از آیکن‌های پاورپوینت به راحتی استفاده کنید. برای این کار از سربرگ Insert روی Icons کلیک کنید.

طراحی اینفوگرافیک

پنجره Insert Icons باز می‌شود. آیکن موردنظر را انتخاب و روی Insert کلیک کنید.

طراحی اینفوگرافیک

نکات آیکن

  • به دنبال مواردی باشید که با یک نماد جایگزین شوند. آیا اینفوگرافیک شما در مورد انواع مختلف میوه است؟ هر نام میوه را با نماد مربوطه جایگزین کنید. آیا می‌خواهید نوع خاصی از فعالیت‌ها مانند دویدن یا پیاده‌روی را نشان دهید؟ برای آن‌ها نیز نمادهایی وجود دارد.
  • اگر از نماد استفاده می‌کنید تا ویژگی‌های جمعیت زیادی را نشان دهد، تنظیم هر آیکون به نمایندگی از ۲۰،۰۰۰ نفر ممکن است خواندن آن را آسان‌تر از داشتن هر آیکون ۵،۰۰۰ نفر نشان دهد.
  • به یاد داشته باشید که انتخاب نمادهای خود را با رنگ کلی و تم‌های اینفوگرافیک مطابقت دهید. مانند فونت‌ها، نمادهای اینفوگرافیک نباید باعث حواس‌پرتی باشند. آنها وسیله‌ای برای توضیح بیشتر پیام اصلی اینفوگرافیک هستند.

تصاویر اینفوگرافیک

برخی از قوانین اساسی پیرامون استفاده از آیکون‌ها در مورد تصاویر اینفوگرافیک نیز اعمال می‌شود.

  1. تصاویر نباید اینفوگرافیک را تصاحب کنند!
  2. از تصاویری که چندین بار در اینفوگرافیک‌ها یا وب سایت‌های دیگر مشاهده شده‌اند، استفاده نکنید. شاید وجود چنین تصاویری حاوی یک پیام جالب باشد ولی در نظر خواننده کسل‌کننده و خسته‌کننده به نظر می‌رسد، چون تکراری هستند.

۶- روی داده‌های مهم متمرکز شوید

داده‌های مهم ستون فقرات داستان شما هستند. نویسندگان خوب می‌دانند که نباید باعث دفن مطالب مهم شوند. داده‌های خود را از نظر اهمیت اولویت‌بندی کنید و در اینفوگرافیک روی داده‌های مهم متمرکز شوید.

۷- آن را ساده نگه دارید

در مورد داستانی که می‌خواهید با داده‌های خود به دیگران انتقال دهید، فکر کنید و از هر چیزی که به روایت داستان شما کمک نمی‌کند، خلاص شوید، یعنی المان‌های اضافی را حذف کنید. یک اشتباه معمول استفاده بیش از حد اطلاعات در یک اینفوگرافیک است. شما باید بدانید که چگونه به تجسم داده‌های پیچیده بپردازید، بهترین توصیه ما این است که آن را ساده نگه دارید. مخاطب را گیج نکنید. از متن یا شماره‌های خیلی زیاد استفاده نکنید. از ایجاد خطوط شبکه‌ای زیاد که به انتقال پیام شما کمکی نمی‌کنند، استفاده نکنید. دیدن یک تصویر شلوغ جالب نیست و مخاطب را از داستان دور می‌کند.

۸- ویرایش ، ویرایش ، ویرایش

پس از تهیه اینفوگرافیک، زمان آن رسیده که اینفوگرافیک را ویرایش کنید. آن را ارزیابی کنید تا واضح،  ساده و قابل فهم باشد. به رئیس، دوستان یا همکارانتان اینفوگرافیک خود را نشان دهید و از آنها بخواهید بازخورد خود را به شما نشان دهند.و باز هم ویرایش کنید تا اینکه محصول نهایی را دوست داشته باشید. این مرحله زمان می‌برد، اما کاملاً ارزش آن را دارد.

با استفاده از مراحل گفته شده در اینفوگرافیک می‌توانید اینفوگرافیک‌های جذاب طراحی کنید.

طراحی اینفوگرافیک

در قطعه پازل‌های زیر از یک مستطیل و ۴ دایره استفاده کردم تا قطعات پازل کمی متفاوت‌تر باشند.

طراحی اینفوگرافیک

جمع‌بندی

در این آموزش سعی کردم به زبانی ساده اینفوگرافیک و انواع آن را توضیح دهم. همچنین مراحل ایجاد یک اینفوگرافیک را توضیح دادم تا با استفاده از آن بتوانید اینفوگرافیک‌های خودتان را بسازید.

نرم‌افزار خوندم و عاشق نویسندگی و تولید محتوا هستم. دوست دارم آموخته‌هام رو اینجا با شما به اشتراک بذارم.

دیدگاه‌ها (9)

  1. سلام به شما
    ذکات علم نشر آن هست
    شما بدرستی این کار را انجام داده اید
    من برای آموزش مسائل بانکی فعالیت می کنم
    مطلب شما بدردم خورد
    سپاس از شما

  2. با سلام. با تشکر از مطالب مفیدتان. آخر متوجه نشدم از چه نرم افزاری این توضیحات را ارائه دادید؟ اگر چند نرم افزار خوب، رایگان و آسان‌کار در زمینه ترسیم اینفوگراف هم بفرمایید ممنون میشم.

    • سلام. خواهش میکنم. اینفوگرافیک های به کار رفته در این آموزش با نرم افزار پاورپوینت، اکسل، پابلیشر و… آماده شده. با استفاده از نرم افزار پاورپوینت به راحتی می تونین اینفوگرافیک های جذاب و خلاقانه آماده کنید. موفق باشید.

    • نرم افزارهای مختلفی هست مثل پاورپوینت، فتوشاپ، ایلاستریتور و… شما خیلی راحت با پاورپوینت می تونین اینفوگرافیک های خلاقانه درست کنین.

  3. سلام.ممنون از مقاله خوبتون.
    اینفوگرافیک با چه فرمتی ذخیره میشه؟ در واقع می خوام بدونم مثل عکس یا pdf فریز هست یا ممکنه وقتی در سیستم دیگه ای استفاده میشه فونت یا چینش اون ممکنه بهم بریزه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *