پست اسلایدی و آلبومی در پاورپوینت

طراحی پست اسلایدی و آلبومی با پاورپوینت

تاکنون وسوسه شده‌اید که چند عکس را همزمان در اینستاگرام به اشتراک بگذارید؟ همانطور که می‌دانید شما می‌توانید تا ده عکس را به صورت اسلایدی یا آلبومی در یک پست اینستاگرام قرار دهید.  این پست‌ها هنگام مشاهده تصاویر از طریق تلفن همراه، بهترین عملکرد را دارند و حس خوبی ایجاد می‌کنند، مثل ورق زدن کتاب! شما با استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت می‌توانید به راحتی پست اسلایدی (Carousel)  بسازید. پاورپوینت در نسخه‌های اخیر به طور قابل توجهی ابزارها و ویژگی‌های خود را بهبود بخشیده است. در این مقاله می‌خواهیم به شما نحوه طراحی پست اسلایدی با پاورپوینت را آموزش دهیم. البته این کار را با نرم‌افزارهای دیگری مثل ایلستریتور و فتوشاپ و… هم می‌توانید انجام دهید.

تعیین سایز اسلاید در پاورپوینت

ابتدا نرم‌افزار پاورپوینت را باز کنید، اول باید مشخص کنید که با چه سایزی می‌خواهید پست بسازید تا اندازه اسلایدتان را بر اساس آن تعیین کنید.

اینستاگرام ۳ سایز استاندارد برای تصاویر دارد:

  • عمودی
  • مربعی
  • افقی

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

خوب من می‌خواهم ۴ تا اسلاید درست کنم و می‌خواهم سایز پست‌هایم مربعی باشد، پس عرض اسلاید اصلی باید ۴۳۲۰ باشد.

۴۳۲۰=۴*۱۰۸۰

از سربرگ Design روی Slide Size کلیک کنید و گزینه Slide Size Custom را انتخاب کنید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

حالا در قسمت عرض Width) 4320) و در قسمت طول (Height) هم ۱۰۸۰ را وارد کنید، یادتان باشد حتما بعد از عدد، px را وارد کنید، البته بعد آن عدد تبدیل به اینچ یا سانتی‌متر می‌شود که این بستگی به این موضوع دارد که شما در قسمت Control panel واحد اندازه‌گیری را چه چیزی تنظیم کرده باشید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

اسلاید شما تا اینجای کار باید مانند تصویر زیر باشد.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

جدا کردن اسلایدها

برای جدا کردن اسلایدها از هم بهتر است از قسمت Shape‌ها، مستطیل را انتخاب کنید و سپس دکمه Shift را نگه دارید تا بتوانیدیک مربع به ابعاد طول اسلاید رسم کنید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

مربع را مانند تصویر زیر در اسلاید قرار دهید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

از همین مربع ۳ تا کپی بگیرید و در امتداد اسلاید قرار بدهید. من رنگ آن‌ها را تغییر دادم تا مشخص باشند.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

حالا از سربرگ View خطوط راهنما را فعال کنید. برای این کار از سربرگ View تیک گزینه Guides را بزنید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

و در فاصله بین مربع‌ها خطوط راهنما را قرار بدهید (کلید Ctrl را بگیرید تا خطوط راهنما کپی شوند).

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

حالا با خط‌چین‌های خطوط راهنما اسلایدها از هم تفکیک شدند. می‌توانید مربع‌ها را پاک کنید و هر زمینه‌ای که دوست داشتید به اسلایدهایتان بدهید.

اضافه کردن تصاویر و عناصر موردنیاز

من یک گرادیان زرد و آبی به زمینه دادم و همانطور که می‌بینید یک تصویر هم بین دو اسلاید قرار دادم، به همین ترتیب متن‌ها و بقیه موارد را هم می‌توانید اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: تغییر Theme و پس‌زمینه اسلایدها در PowerPoint

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

ذخیره سازی اسلاید

بعد از اینکه طراحی‌تان تمام شد، باید موقع ذخیره‌سازی از اسلایدتان خروجی عکس PNG یا JPG بگیرید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از سربرگ File روی گزینه Export ]کلیک کنید،
  2. Change File Type را انتخاب کنید،
  3. گزینه JPEG File را انتخاب کنید،
  4. در نهایت روی Save as کلیک کنید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

برش اسلایدها

حالا شما یک تصویر یکپارچه دارید که باید آن را به اندازه‌های مربعی برش بزنید. سایت‌ها و اپ‌های مختلف این کار را برایتان انجام می‌دهند. یکی از سایت‌ها، سایت pinetools.com/split-image است. آدرس سایت را در مرورگر خود وارد کنید. روی Brows کلیک کنید و تصویرتان را انتخاب و آپلود کنید. سپس در پنل سمت راست (Options) از قسمت How to split the image گزینه Horizontally و از قسمت Output Format گزینه JPG  و از قسمت Quantity of blocks تعداد برش‌ها را انتخاب کنید که من در اینجا عدد ۴ را وارد می‌کنم و سپس روی SPLIT IMAGE کلیک کنید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینتهمانطور که می‌بینید تصویر شما به چهار تصویر برش داده شد.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

حالا می‌توانید تصاویر را دانلود کنید.

طراحی پست اسلایدی در پاورپوینت

اگر بعدها به هر دلیلی این سایت دچار مشکل شد کافی است عبارت Split image online را در گوگل جستجو کنید و سایت‌های دیگر را امتحان کنید.

جمع‌بندی

در این آموزش نحوه طراحی پست اسلایدی با پاورپوینت را یاد گرفتید. پس دست به کار شوید و پست‌های اسلایدی خودتان را با پاورپوینت بسازید و به اشتراک بگذارید.

مدیر سایت؛ عاشق نوشتن، خلق محتوا و کمک به دیگران هستم. من و همکارانم در سایت پویان به شما کمک می‌کنیم که به یک حرفه‌ای تبدیل شوید! اگر به دنبال یادگیری مهارت‌های بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنم صفحۀ اینستاگرام و کانال یوتیوب ما رو هم دنبال کنید :)

دیدگاه‌ها (11)

  1. سلام خسته نباشید من با پاور پوینت تمامی مراحلی که گفتید انجام دادم عکس هم بارگذاری کردم داخل سایت که تبدیل به اسلاید میکرد فتم و عکس تبدیل کردم ولی تو اینستا رفتم بارگذاری کنم با لپ تاب کلا اسلاید خیلی بزرگ شده بود متن اصلی نصفش زده بود من اندازه ای که باید برای اینستا بارگذاری کنم چقدر باید باشه بعد اندازه ارتفاع و عرض تو پاورپوینت چقدر باید بزنم تا تو اینستا نشون بدهممنون

    • سلام. سلامت باشید. به پیج پویان pooyanlearn@ در اینستاگرام سر بزنید توضیحات کاملی درباره آماده کردن پست ها برای اینستاگرام داده شده که حتما به دردتون میخوره.

  2. خیلی ممنون از آموزش بی نظیرتون ، پیج اینستاگرامتون هم عالیه ، ان‌شاء‌الله موفق باشید

    میشه اپلیکیشن خوب برای split عکس هم معرفی کنید لطفا

  3. سلام عزیزم
    اموزش هاتون خیلی عالیند
    اما این مثل اینه که اموزش تخصص ساختن جدول در ورد!
    در صورتی که در اکسل مثل اب خوردن میشه همون کارو سریعتر کرد
    این اموزشم جاش تو فتوشاپه و هر نرم افزاری را بهر کاری ساختند
    مثل اینه که با چنگال بخواین پوست میوه رو بکنید که دیگه به چاقو نیاز نباشه!! در صورتی که چنگال جای خودش چاقو جای خودش

  4. ببین شما درست میفرمایید ولی شاید یه نفر طبق مثالی که زدید بلد نباشه از چاقو استفاده کنه و مجبوره برای اینکه سریع کارش رو پیش ببره و برای یاد گیری استفاده از چاقو وقتش رو صرف نکنه از چنگال استفاده کنه، اینم همین جور هست شاید من بلد نباشم از فوتوشاپ برای این کار استفاده کنم ولی پاورپوینت رو به خوبی بلدم و به جای اینکه کاری که برای ساختش عجله دارم رو عقب بندازم و وقت بزارم برای یاد گیری فوتوشاپ کارم رو با پاورپوینت پیش میبرم تا بعدا فوتوشاپ رو هم یاد بگیرم، وانیکه ممکنه در هر سیستمی فوتوشاپ نباشه اما پاورپوینت اکثرا هست اینجاست که آدم مجبور میشه از این آموزش و از پاورپوینت برای همچین کاری استفاده کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *