تبدیل عکس به متن در وان نوت

قابلیت OCR و تبدیل عکس به متن در OneNote

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید محتویات یک عکس یا دست نوشته را به صورت یک فایل متنی و قابل ویرایش و جستجو داشته باشید. اولین راه حلی که ممکن است به ذهنمان برسد، تایپ مجدد آنهاست که واقعا یک کار زمانبر است. فناوری OCR به شما این امکان را می‌دهد که صفحات حاوی متنی را اسکن کنید و از فرمت عکس به متن تبدیل کنید. در این آموزش می‌خواهیم نحوه تبدیل عکس به متن با کمک نرم‌افزار OneNote را آموزش دهیم.

فناوری OCR مخفف عبارت optical character recognition است. این فناروی به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات حاوی متنی که اسکن کرده‌اید را از فرمت عکس به متن تبدیل کنید و شما را از تایپ مجدد آنها راحت می‌کند.

OCR technology

وقتی تصویر حاوی متن را اسکن می‌کنیم، کامپیوتر با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر و هوش مصنوعی، کاراکترها را از درون متن استخراج می‌کند. حتی اگر هنگام گرفتن عکس متن شما چرخیده باشد، کامپیوتر عکس را چند درجه می‌چرخاند و باز عملیات پردازش تصویر را روی آن انجام می‌دهد و نتیجه را به دست می‌آورد.

فناوری OCR به دو نوع تایپی و دست نویس تقسیم می‌شود:

  • در نوع تایپی حروف و نوشته‌ها، قبلا توسط کامپیوتر و یا هر دستگاه تایپ دیگری تایپ و چاپ شده‌اند.
  • در نوع دست نویس کلیه حروف توسط دست انسان نوشته شده است.

یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی نرم افزار وان‌نوت که در معرفی این نرم افزار هم به آن اشاره کردیم، تشخیص کاراکتر اپتیکال یا همان OCR است. در این برنامه گزینه‌ای با عنوان Copy text from picture وجود دارد که به شما امکان استخراج متن از تصاویر را می‌دهد. روش کار هم بسیار ساده است؛ کافی است تصویر را وارد صفحه وان نوت کنید؛ روی آن کلیک راست کنید و گزینه‌ی Copy text from picture را کلیک کنید تا وان‌نوت این کار را انجام دهد. متن تشخیص داده شده در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود و شما می‌توانید آن را در خود وان نوت یا نرم‌افزار ورد و یا هر برنامه‌ی دیگری که می‌خواهید paste کنید.

تبدیل عکس به متن

مثال بالا در مورد یک متن نوشته شده با کامپیوتر بود؛ اما شما می‌توانید دستخط ها را هم به متن تبدیل کنید.

تبدیل دستخط نوشته شده با حالت قلم به متن

اگر می خواهید در یادداشت هایتان از دست خط استفاده کنید یا چیزی را با دست بکشید، می‌توانید از حالت Pen Mode هم استفاده کنید و بعد آنها را به متن تبدیل کنید. برای خوناتر شدن نوشته هایتان می توانید از تب view گزینه Rule line را انتخاب کنید تا صفحات شما خط دار شوند. خب به سربرگ Draw بروید و یک از حالات قلم را انتخاب کنید و متن مورد نظرتان را بنویسید.

اکنون روی Ink to text که در گروه Convert قرار دارد، کلیک کنید تا همه‌ی دست نوشته شما را به متن تبدیل کند. برای انتخاب قسمتی از متن، می توانید از ابزار Lasso select در همان تب Draw استفاده کنید.

تبدیل دستخط به متن

تبدیل فرمول دست نویس به معادله تایپ شده

با همان روش نوشتن متن، می‌توانید فرمول هایتان را هم با حالت قلم بنویسد و سپس آنها را با گزینه Lasso select انتخاب و کلیک راست کنید. در منوی باز شده اگر گزینه Ink to math  را کلیک کنید یک پنجره باز می‌شود که می‌توانید فرمول را در صورت اشتباه اصلاح کنید. در پایان می‌توانید گزینه Insert را بزنید و فرمول تایپ شده را در یادداشت هایتان داشته باشید.

تبدیل فرمول دست نویس به فرمول تایپی

جمع‌بندی

در این آموزش نحوه تبدیل عکس به متن با کمک نرم‌افزار OneNote را یاد گرفتید. همچینین با تکنولوژی OCR و کاربردهای آن هم آشنا شدید.

مدیر سایت؛ عاشق نوشتن، خلق محتوا و کمک به دیگران هستم. من و همکارانم در سایت پویان به شما کمک می‌کنیم که به یک حرفه‌ای تبدیل شوید! اگر به دنبال یادگیری مهارت‌های بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنم صفحۀ اینستاگرام و کانال یوتیوب ما رو هم دنبال کنید :)

دیدگاه‌ها (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *