آموزش کامل شماره‌گذاری صفحات در Word

اگر در حال نوشتن کتاب یا پایان‌نامه خود هستید، حتما نیاز پیدا می‌کنید که صفحات خود را به شکلی خاص شماره‌گذاری کنید. مثلا چند صفحۀ اول کتاب با حروف الفبای فارسی شماره‌گذاری شوند یا اینکه اصلا شماره نداشته باشند؛ و بقیه صفحات با شروع از عدد خاصی شماره‌گذاری شوند. شاید هم بخواهید محل قرارگیری شماره‌ها در صفحات زوج و فرد با هم تفاوت داشته باشد. برای همه این موارد راهکارهای دقیقی در ورد وجود دارد. در این آموزش می‌خواهیم نحوه شماره‌گذاری صفحات در Word را به صورت کامل برای شما آموزش دهیم.

پیشنهاد مطالعه: آموزش صفر تا صد فهرست نویسی کتاب و پایان‌نامه در ورد

برای شماره‌گذاری صفحات در ورد از گزینه Page number استفاده می‌شود. این گزینه در سربرگ Insert و در گروه Header & Footer قرار دارد.

شماره‌گذاری صفحات در Word

نکته: روش دیگر دسترسی به Page number این است که در بالای صفحه دابل کلیک کنید تا ناحیه هدر و فوتر فعال شود. حالا از سربرگ وابسته Design به گروه Header & footer بروید و روی گزینه Page number کلیک کنید.

شماره‌گذاری صفحات در word

با کلیک روی فلش کوچک کنار Page number، لیست کشویی مربوط به آن باز می‌شود. در این لیست ۴ گزینۀ اول مربوط به محل درج شماره‌‌ صفحات است.

  1. Top of page: این گزینه لیستی از الگوهای آماده برای قرار دادن شماره در بالای صفحه (قسمت Header) را نمایش می‌دهد.
  2. Bottom of page: این گزینه لیستی از الگوهای آماده برای قرار دادن شماره در پایین صفحه (قسمت Footer) را نمایش می‌دهد.
  3. Page margins: این گزینه شامل لیستی از الگوهای آماده برای شماره‌گذاری در حاشیه‌های دو طرف صفحات است.
  4. Current position: این گزینه برای قرار دادن شماره صفحات در مکان فعلی مکان‌نما است. با این گزینه شماره صفحات در هر مکانی که شما می‌خواهید قرار می‌گیرید.
شماره‌گذاری صفحات در Word

تغییر فرمت شماره‌گذاری

اگر بخواهید فرمت اعداد را تغییر دهید، به عنوان مثال بخواهید با حروف الفبای فارسی شماره‌گذاری انجام شود، چه باید بکنید؟ برای اینکار ابتدا محل درج شماره صفحات را تعیین کنید؛ سپس روی Format page numbers کلیک کنید.

تغییر فرمت شماره‌گذاری صفحات در Word

حالا پنجره Page Number Format باز می‌شود. از لیست کشویی قسمت Number format می‌توانید حروف الفبای فارسی را برای شماره‌گذاری انتخاب کنید. سپس روی Ok کلیک کنید.

تغییر فرمت شماره‌گذای صفحات در ورد

تیک دار کردن گزینه Include chapter number چه کمکی به شما می‌کند؟

اگر در حال نوشتن پایان‌نامه یا کتاب هستید، احتمالا صفحات را فصل‌بندی کردید و در هر فصل عکس‌ها و جدول‌های مختلفی دارید. حتما می‌دانید که برای نامگذاری عکس‌ها یا جداول باید از Caption استفاده کنید (در آموزش فهرست‌نویسی این موضوعات را کامل توضیح دادیم.)

حالا شاید بخواهید زیرنویس‌های شکل خود را با شماره فصلی که در آن قرار دارد، تنظیم کنید. مثلا برای شکل ۲ از فصل ۱ بنویسید: «۱-۲» خب برای این کار باید از همین گزینه Include chapter number استفاده کنید.

  • سبک شماره‌گذاری را می‌توانید با استفاده از قسمت Include chapter number تغییر دهید.
  • کاراکتر بین شماره هر فصل و شماره صفحه را می‌توانید از قسمت Use separator تعیین کنید.
شماره٬گذاری صفحات در word

پیشنهاد مطالعه: آموزش کامل هدر و فوتر در ورد

تنظیم شماره‌گذاری از عددی خاص

اگر می‌خواهید شماره‌گذاری از عدد خاصی شروع شود، باید از قسمت Page numbering تنظیم کنید. در حالت پیش فرض شماره‌ها با فصل قبلی خود پیوسته هستند. اگر شما می‌خواهید از شماره خاصی شروع شوند (چه در ابتدای فصلی خاص یا ابتدای سند) باید از قسمت Start at عدد شروع را تعیین کنید.

شماره‌گذاری صفحات در ورد از عددی خاص

شماره‌گذاری متفاوت برای هر فصل

شاید بخواهید از چند مدل شماره‌گذاری استفاده کنید. مثلا صفحه اول تا پنجم را با حروف الفبای فارسی و از صفحه پنجم به بعد را با اعداد شماره‌گذاری کنید. برای این کار ابتدا باید سند ورد خود را با گزینه Beak فصل‌بندی کنید.

شماره‌گذاری صفحات در Word - فصل بندی

نکته: مفهوم فصل بندی و چگونگی ایجاد چند فصل در یک سند را به صورت کامل در آموزش فصل‌بندی توضیح داده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه: آموزش کامل فصل‌بندی کتاب و پایان‌نامه در Word

وقتی سند خود را به چند فصل تقسیم کردید، می‌توانید برای هر فصل جدا شماره‌گذاری کنید. تصویر پایین بخشی از پایان نامه من است که به ۳ فصل تقسیم شده است. فصل اول که شامل تقدیر و تشکرها است، اصلا شماره‌گذاری نشده است. فصل دوم را که شامل فهرست مطالب و شکل‌ها و .. است، با حروف الفبای فارسی شماره‌گذاری کرده‌ام. فصل سوم که شروع مطالب اصلی پایان‌نامه است، با شروع از عدد ۱ شماره گذاری شده است.

شماره‌گذاری صفحات در word- فصل بندی

نکتۀ مهم: در مواردی که می‌خواهید شماره‌گذاری در هر فصل، ادامه شماره صفحۀ فصل قبلی باشد، گزینه Continue from previous section را فعال کنید. در حالت پیش فرض هم همین گزینه فعال است؛ اما اگر می‌خواهید هر فصل از شماره‌ای خاص شروع شود، گزینه Start at را انتخاب کنید و شماره موردنظرتان را وارد کنید.

شماره‌گذاری صفحات در word با شروع از فصلی خاص

شماره‌گذاری همه صفحات به غیر از صفحه اول

برای این کار دو روش وجود دارد:

روش اول: در بالای صفحه دابل کلیک کنید تا سربرگ وابسته Design ظاهر شود. در گروه Options گزینه Different first page را تیک‌دار کنید. از لیست کشویی Page numbers یکی از الگوهای آماده را برای درج شماره‌گذاری انتخاب کنید. می‌بینید که همه صفحات به جز صفحه اول شماره‌گذاری شده‌اند.

شماره‌گذاری صفحات در word -صفحه اول

روش دوم: سند خود را با گزینه Break به دو فصل تقسیم کنید. فصل اول شامل صفحه اول و فصل دوم شامل بقیه صفحات. سپس با غیر فعال کردن گزینه Link to previous که در بالاتر توضیح دادیم، ارتباط دو فصل را قطع کنید. حالا به فصل دوم بروید و از Page number یکی از گزینه‌های شماره‌گذاری را انتخاب کنید.

شماره‌گذاری متفاوت برای صفحات زوج و فرد

گاهی اوقات نیاز است برای صفحات زوج و فرد شماره صفحه متفاوت ایجاد کنید. مثلا برای شماره‌گذاری یک کتاب، صفحات فرد در بالا سمت چپ و برای صفحات زوج در بالا سمت راست قرار بگیرد. برای این کار باید در بالای صفحه دابل کلیک کنید تا هدر و فوتر فعال شود. سپس در سربرگ وابسته Design گزینه Different odd & even page را تیک بزنید.

شماره‌گذاری صفحات در Word- زوج و فرد

حالا شماره‌گذاری را از قسمت Page number برای صفحات فرد در بالا سمت چپ و برای صفحات زوج در بالا سمت راست قرار دهید.

شماره‌گذاری صفحات در Word- زوج و فرد

روش دیگر شماره‌گذاری صفحات با استفاده از Quick parts

روش دیگر شماره‌گذاری صفحات استفاده از قسمت Quick parts است. شماره صفحه در واقع یک فیلد محسوب می‌شود. این فیلد در سربرگ Insert و در گروه Header & footer قرار گرفته است.

برای شماره‌گذاری صفحات از طریق Quick parts مراحل زیر را انجام دهید:

به سربرگ Insert بروید. در گروه Text روی Quick parts کلیک کنید. سپس روی Field کلیک کنید.

شماره‌گذاری صفحات در word

پنجره  Field باز می‌شود. از لیست کشویی Field name گزینه Page را انتخاب کنید. فرمت مورد نظر شماره‌گذاری را از کادر Format انتخاب کنید. روی Ok کلیک کنید.

شماره گذاری صفحات در Word

خروج از حالت هدر و فوتر

برای خروج از حالت هدر و فوتر یا داخل صفحه کلیک کنید و یا روی دکمه Close Header and footer از سربرگ Design کلیک کنید.

خروج از حالت شماره‌گذاری صفحات در Word

حذف شماره‌گذاری

اگر خواستید شماره‌گذاری را حذف کنید، کافیست به سربرگ Insert بروید و از قسمتPage numbers گزینه Remove page number را انتخاب کنید.

حذف شماره‌گذاری صفحات در Word

فارسی کردن اعداد شماره‌گذاری

اگر شماره‌ صفحات به صورت انگلیسی بود و می‌خواهید فارسی شوند، مراحل زیر را انجام دهید:

از سربرگ File روی Options کلیک کنید. سپس روی Advanced کلیک کنید. به قسمت Show document content بروید و از لیست کشویی Numeral گزینه Context را انتخاب کنید. سپس روی Ok کلیک کنید.

فارسی کردن شماره‌گذاری صفحات در Word

جمع‌بندی

در این آموزش یاد گرفتید که برای نظم بخشیدن به صفحات نوشته‌ها از شماره‌گذاری استفاده کنید و بتوانید به صفحات مختلف شماره صفحات متفاوت اعمال کنید. همچنین یاد گرفتید شماره‌گذاری را برای هر فصل از عددی خاص شروع کنید. اگر هم دوست دارید ویدئوی آموزش صفر تا صد فهرست‌نویسی در ورد را مشاهده کنید، می‌توانید از طریق لینک زیر در کانال یوتیوب آن را مشاهده کنید.

لینک مشاهده ویدئو در یوتیوب

 

لینک مشاهده ویدئو در یوتیوب

نرم‌افزار خوندم و عاشق نویسندگی و تولید محتوا هستم. دوست دارم آموخته‌هام رو اینجا با شما به اشتراک بذارم.

دیدگاه‌ها (101)

  1. درود.
    در Word 2019 از بخش Option و زیر منوی Advance بازم نمیشه شماره صفحه رو فارسی کرد … !!!!!!!!!
    یک راه خودم پیدا کردم: شماره صفحه رو انتخاب کرده و از سربرگ Home گوشه مثلث زیرین هر دو فونت لاتین و کمپلکس رو فونت فارسی انتخاب کرد فقط مشکلش اینکه اگه خواستید شماره صفحه انگلیسی بشه باید فونت رو انگلیسی کنیم.
    یعنی چیزی که متوجه شدم در ورژن ۲۰۱۹ شماره صفحه رو لاتین در نظر میگیره جالبه!!!!!!!!!
    اگه راه حل دیگه ای هست، لطفا راهنمایی کنید.
    سپاس از کار حرفه ای شما در بحث آموزش MS Word .

    • سلام. من هم با word 2019 کار می کنم و با انتخاب Context شماره صفحه فارسی میشه. یعنی همون روشی که در آموزش آمده درست هست.
      به هر حال همینکه به دنبال راه حل و یادگیری هستید بسیار عالی هست.
      خواهش میکنم. موفق باشید.

    • برای فارسی کردن شماره صفحات ، روی شماره یک صفحه دبل کلیک کنید تا انتخاب بشه و بعد کلید ctrl+shift سمت راست رو بزنید درست میشه

    • سلام منم مشکل شما رو داشتم و با راه حل خانم زارعی و شما مشکلم حل نشد
      این نظر رو توی یه سایت دیگه خوندم و مشکلم حل شد
      اینجا میذارم تا بقیه هم استفاده کنن
      اول تنظیمات بخش numeral رو به context تغییر بده. با این کار اگه موقع نوشتن زبانت انگلیسی باشه عدد رو انگلیسی و اگه فارسی باشه، فارسی تایپ می‌کنه. برا تنظیمات شماره صفحه هم ابتدا بخش footer رو با دوبار کلیک روی عدد صفحه فعال کن بعد با استفاده از کلید ترکیبی
      RightShift + RightCtrl
      یا با رفتن به بخش home و انتخاب گزینه
      Right-to-Left Text Direction
      نحوه نوشتن فایل رو راست‌نویس کن. بعد از اینکار تو قسمت سمت راست Footer راست کلیک کن. گزینه Edit Field… رو انتخاب کن. تو صفحه باز شده تو ستون وسطی روی گزینه‌ی
      Use Default Numbering
      دابل کلیک کن. عددات فارسی میشن…

    • سلام. از بخش file به قسمت option برید و بعد از گزینه advanced ، اسکرول کنید پایین روی بخش numeral گزینه Hindi رو انتخاب کنید تا اعداد فارسی بشن :))))

      • سلام. دوست عزیز این روش اصولی نیست. باید کلیدهای ctrl+h رو بزنید پنجره find & replace باز میشه در کادر find with کلیک کنین سپس روی more کلیک کنین و بعد از اون روی special کلیک کنین و any digit رو انتخاب کنین حالا در کادر replace with کلیک کنین و سپس روی format کلیک کنین و از قسمت language گزینه persian رو انتخاب کنین و روی replace all کلیک کنین.

    • کلیدهای ctrl+h رو بزنید پنجره find & replace باز میشه در کادر find with کلیک کنین سپس روی more کلیک کنین و بعد از اون روی special کلیک کنین و any digit رو انتخاب کنین حالا در کادر replace with کلیک کنین و سپس روی format کلیک کنین و از قسمت language گزینه persian رو انتخاب کنین و روی replace all کلیک کنین.

    • اگه همون بخش Advance گزینه context عوض کنین و indian رو انتخاب کنین فارسی میشه. البته اگه شماره انگلیسی درون متن داشته باشین اوناهم فارسی میشن با این روش که باید دقت کنین.

      • روش درست این هست: شماره صفحه رو انتخاب کنید با ماوس سپس کلیدهای ctrl+h رو بزنید پنجره find & replace باز میشه در کادر find with کلیک کنین سپس روی more کلیک کنین و بعد از اون روی special کلیک کنین و any digit رو انتخاب کنین حالا در کادر replace with کلیک کنین و سپس روی format کلیک کنین و از قسمت language گزینه persian رو انتخاب کنین و روی replace all کلیک کنین.

    • سلام وقت بخیر، برای اینکه زیر شماره صفحاتی که در بالای صفحه نوشتیم خط بندازیم کدام گزینه رو باید بزنیم؟!

    • سلام ممنون از زحماتتون
      من یه مشکلی برای شماره صفحات پایان نامم پیش اومده،فهرست ها از أ تا ح بدرستی انجام شده
      فصل یک هم مثلاً ۱۲ صفحه شماره گذاری شد
      اما از فصل دوم به بعد حتی بازدم گزینه continue.. شماره گذاری ادامه نداشت
      و وقتی با کلیک کردن و روی سر صفحه و زدن پیج نامبر ،شماره میفته اما سر صفحه فارسی که نوشته فصل دوم : بررسی منابع خود به خود پاک میشه
      و فصل سوم هم از ادامه شماره فصل دوم شماره گذاری نمیشه مثال از ۹۰
      و از یه شماره ۶۲ ادامه میده
      چیکارکنم؟!

  2. باسلام
    درشماره گذاری صفحات همه شماره ها یه جورمیشن،همگی یه شماره میشن چکاربایدکنم؟

    درموقع واردکردن بولت هادرمتن انگلیسی سمت راست جمله واردمیشه،سمت چپ نمیان دلیلش چیه؟
    ممنون

    • سلام
      مراحل شماره گذاری رو طبق آموزش انجام بدین همچین مشکلی پیش نمیاد.
      در مورد سوال دومتون. در هنگام وارد کردن بولت ها در متن انگلیسی و متن انگلیسی حتما از سربرگ HOME گروه paragraph روی گزینه left_to_right text direction کلیک کنید و حالت Align left رو انتخاب کنید.
      موفق باشید.

    • سلام ممنون از زحماتتون
      من یه مشکلی برای شماره صفحات پایان نامم پیش اومده،فهرست ها از أ تا ح بدرستی انجام شده
      فصل یک هم مثلاً ۱۲ صفحه شماره گذاری شد
      اما از فصل دوم به بعد حتی بازدم گزینه continue.. شماره گذاری ادامه نداشت
      و وقتی با کلیک کردن و روی سر صفحه و زدن پیج نامبر ،شماره میفته اما سر صفحه فارسی که نوشته فصل دوم : بررسی منابع خود به خود پاک میشه
      و فصل سوم هم از ادامه شماره فصل دوم شماره گذاری نمیشه مثال از ۹۰
      و از یه شماره ۶۲ ادامه میده
      چیکارکنم؟!

  3. سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    من الان تنها مشکلم نوع شماره صفحه به یک، دو، سه، … هست. ورد را بخش بندی کردم، اینا را بخوام صفحات اول بذارم باید چکار کنم؟!

  4. سلام وقتتون بخیر. من میخوام تو فایل ووردی که ایجاد کردم، میخوام شماره صفحات اول رو پاک کنم
    چطور امکانش هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. با عرض سلام و احترام
    بسیار از مطالب نابی که به اشتراک گذاشتید سپاسگزارم.
    یک سوال: من با ورد ۲۰۱۰ دارم صفحه آرایی یک جزوه را انجام میدم و فصل بندی را انجام دادم اما شماره گذاری هر فصل از ۱ شروع میشه یعنی به صورت پیش فرض تیک گزینه continue from previous section زده نشده، میشه راهنمایی کنید چطور میتونم برای همه فصل ها این گزینه را فعال کنم؟

  6. سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    با ورد ۲۰۱۳ میخوام از صفحه هفتم شماره گذاری شروع بشه ولی متاسفانه علیرغم انجام مرحله به مرحله توضیحات شما ولی باز از صفحه اول شماره میزنه و گزینه فرمت پیج نامبر هم که میزنی صفحه اول از ۷ شروع میشه !
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام. خواهش میکنم خوشحالم که برای شما این مطلب مفید بوده.
      شما اول باید فصل بندی انجام بدید که لینک آموزشش این هست آموزش کامل فصل‌بندی کتاب و پایان‌نامه در Word حالا واستون توضیحشو میزارم. اول برین صفحه ۶ بعد از سربرگ layout روی Breaks کلیک کنین و گزینه Next page رو بزنین حالا برین تو صفحه ۷ از سربرگ Design روی link to previous کلیک کنید تا ارتباط دو فصل قطع بشه. از سربرگ insert روی page number کلیک کنید و یکی از قالب ها رو انتخاب کنید حالا از پنجره format page number در کادر start at عدد ۱ رو تایپ کنید.

  7. سلام. وقتتون بخیر.
    من میخوام در بالای صفحه، شماره ها درج بشه و در مقابل شماره ها هم عنوان مقاله تا آخرین صفحه وجود داشته باشه. و تمام اینها رو در قالب یک مستطیل (بدون عرض) انجام بدم. اینجا نمی شه یه نمونه فایل بارگذاری کنم که منظورم واضح برسه ولی خب سعی می کنم در قالب پیام نشونش بدم.
    —————————————————————————————————————————–
    ۲۳ (شمارة صفحه) عنوان مقاله فصلنامة …
    —————————————————————————————————————————–
    ممنون. در ضمن؛ سایت خیلی خوبی دارین.

  8. سلام وقتتون بخیر خواهشا منو راهنمایی کنید که چجوری شماره صفحات وردم (ورد ۲۰۱۳) رو حذف کنم با روشی که گفتین میرم (تو پایان نامه ۵۰ صفحه ای) ولی هر کاری میکنم شماره صفحه ها حذف نمیشه من میخوام شماره همه صفحه ها حذف بشه چیکار باید بکنم ؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  9. با سلام و خسته نباشید
    بسیار عالی بود ، خیلی گره گشا بود ، ممنووووووووووووووووووووووووون
    من مشهد زندگی میکنم ، وظیفه خودم دونستم که هر کسی رو که به هر نحوی تو این آموزشها زحمتی کشیده کنار امام رضا ع دعا کنم و به جای همه اونها زیارتنامه بخونم…
    خدا به همتون خیر بده ، تو ثواب کارهای قرآنی که انجام میدم همتون شریک هستین…
    یا علی

    • سلام. سلامت باشید. خواهش می کنم. چقدر خوب که به یاد ما بودید و ممنون از دعای خوبتون. خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده. سپاس که بازخورد مثبت خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. با آرزوی موفقیت روزافزون.

  10. درود
    ببخشید فرض کنید من یک فایل ۷۸ صفحه ای دارم. با توجه به چیز هایی که بالا نوشتید همه رو خوندم یاد گرفتم سکشن بندی و حذف صفحات رو سوال من اینجاست فرض کنید من اینو تبدیل کردم به دو سکشن وقتی شماره صفحات سکشن اول که همون پنج صفحه اول حذف کردم می خوام سکشن دو که بقیه ی صفحاتت توشن از شماره صفحه ۶ شروع نشه یعنی سکشن دو از صفحه ۱ شروع بشه هر کاری می کنم هی از صفحه ۶ شروع می شه با این که سکشن قبلی رو چدا کردم لطفا راهنمایی کنید

  11. سلام وقت بخیر و ممنون بابت توضیحات خوبتون
    اگر بخواییم شماره صفحه به این شکل درج بشه باید چکار کنیم ؟ ۱ از ۱۵ یا ۱ of 15 یا ۱ page 16

    • سلام. وقت شما هم بخیر. خواهش می کنم.
      این حالتی که شما میگین خود ورد در نوار وضعیت نشون میده که مثلا در صفحه ۱ از ۱۵ قرار دارین. برای شکل هل یا جدول و… شما می تونین با فعال کردن گزینه Include chapter number و استفاده از گزینه هاش که در آموزش کامل شماره‌گذاری صفحات در Word توضیح داده شده به طور کامل مثلا می تونین بگین تصویر ۶ از فصل ۱ ولی واسه شماره صفحه اون مدلی نمی تونین.

    • سلام ممنونم از توضیحات خوبتون .ببخشید بعد از فصل بندی و ایجاد هدر جداگانه در هر فصل اگر شماره گذاری بشه و بخواهیم بجز چند صفحه اول بقیه مطالب شماره پشت سر هم باشه و ارتباط فصل‌ها قطع نشه سر برگ هکرها هر فصل که جدا بود بهم نمیریز؟

  12. واقعا عالی بود چند روز بودداشتم با سیستم کلنجار میرفتم شما عالی توضیح دادین ممنونم 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

  13. سلام، من در حال ادیت یک کتاب هستم و برای شماره گذاری صفحات نیاز به تنظیمات کاملا دستی دارم، چون صفحات زوج و فرد علاوه بر شماره، عنوان کتاب و عنوان فصل رو هم در بر میگیرن، ولی بینشون بعضی از صفحات هم نباید شماره و سربرگ داشته باشه، چجوری میتونم اینکارو انجام بدم؟

  14. با سلام. من روی یک قالب آماده مقاله ژورنال تایپ می کنم. شماره صفحات در سمت راست و چپ قالب قرار داره. بعد از تایپ مطالبم شماره صفحات دو ستونی شدند یعنی یکان زیر دهگان قرار می گیره. دلیلش رو نمیتونم پیدا کنم. ممنون میشم زود جواب بدین.مثلا شماره صفحه ده باشه صفر زیر یک قرار می گیره.

  15. سلام
    فصل بندی انجام دادم منتهی هر فصل از شماره ۱ شروع میشه و شماره صفحات پیوسته نیست

    • اگه میخواین شماره صفحات پشت سر هم بخوره در پنجره page number format گزینه continue from previous section رو فعال کنید. نیازی هم نیست ارتباط بین فصل ها رو قطع کنین چون نمیخواین شماره گذاری متفاوت باشه.

      • سلام
        میخوام در ورود تمام شماره صفحه هات رو حذف کنم و دوباره شماره گذاری کنم نمیشه …
        مثال با Find what میخواهم برم به صفحه ۵۰ میره صفحه ۷۵
        لطفا راهنمایی بفرمایید ؟

  16. با سلام و احترام
    خیلی ممنونم از لطفتان، بسیار به کارم آمد، خدا حفظتون کنه

  17. سلام و عرض ادب….
    امروز با سایتتون آشنا شدم و واقعا از طرز آموزشتون لذت بردم… کامل و جامع و کاربردی و با زبانی قابل فهم توضیح دادین…. بسیار متشکرم…

    اما با این که چند دور آموزش شماره گذاری و فصل بندی در ورد رو خوندم… بازم مشکلی دارم که حل نشد.
    من فایلم رو سه فصل کردم و درست همون طوری که در مورد پایان نامه ی خودتون نوشتید… می خوام فصل اول که مشخصات کار هست شماره نداشته باشه……… اما وقتی شماره گذاری این فصل رو برمی دارم، شماره گذاری کل فایل از بین میره…
    برای فصل دوم شماره گذاری رو به شکل حروف ابجد کردم… و برای فصل سوم شماره گذاری عددی فارسی رو از شماره ی یک شروع کردم… که در واقع فصل دوم و سومم همونی هست که می خوام…
    مشکلم برداشتن شماره گذاری فصل اول هست که نمیشه… با این که ارتباط فصل ها رو هم قطع کردم… یعنی گزینه ی مورد نظر رو غیرفعال کردم… اما انگار هنوز وابسته هستن… چون یا تمام فصل ها شماره دار میشن… یا همه شون بی شماره…
    ممنون میشم در این مورد راهنماییم بفرمایید…

    • سلام. خوشحالیم از همراهی شما. مطلب مهم در شماره گذاری متفاوت برای فصل ها همون فصل بندی صحیح و قطع ارتباط بین فصل هاست که در آموزش به صورت کامل توضیح داده شده. دوباره تست کنید حتما درست خواهد شد.

  18. سلام. سایت خوبی دارین با نکات کاربردی زیاد. من کارم ویرایشه. دو سه تا نکته برای فارسی کردن تمام ارقام یک سند ورد (چه شمارنده‌ها، چه شمارهٔ صفحه؛ چه در متن اصلی، چه در پاورقی؛ چه در هِدِر، چه در فوتر) از وب‌سایت‌ها و همین‌طور آموزش خصوصی و کمی هم تجربهٔ شخصی یاد گرفتم که خیلی خلاصه می‌نویسم، شاید به کار بیاد (البته به‌جز تنظیم option›advanced›numeral›complex که اول از همه باید انجام بشه.)
    تبدیل اعداد عربی یا انگلیسی به فارسی:
    پنجرهٔ replace را با کلیدهای ctrl+H باز، در find، از قسمت more تنظیمات special گزینهٔ any digit و زبانِ فقط عربی (Saudi Arabia) رو انتخاب می‌کنیم و در قسمت replace هم کافیه از تنظیمات format گزینهٔ language، زبان فارسی رو انتخاب و تنظیمات رو اعمال کنیم تا جایگزینی انجام بشه.
    روش دوم (تجربهٔ خودم): فارسی کردن شمارهٔ صفحه:
    در پایین (بالای) صفحه دابل‌کلیک می‌کنیم تا شماره صفحه در حالت انتخاب قرار بگیره. بعد از قسمت استایل‌ها، روی استایل footer یا header تنظیمات modify کلیک و از format، تنظیمات language، زبان رو persian انتخاب می‌کنیم و ok.
    روش سوم: با کلیک در قسمت footer یا header صفحه و کلیک‌راست کردن و انتخاب گزینهٔ field و بعد use default number می‌شه شمارهٔ صفحه‌ها رو از حالت انگلیسی به عربی یا فارسی تغییر داد.
    فقط توجه داشته باشین که احتمالاً لازمه تمام این تنظیمات رو برای فارسی‌سازی همهٔ شماره‌های سندتون انجام بدین (خودم این کار رو کردم، چون تقریباً هیچ‌کدوم، به‌خصوص سومی، به‌تنهایی ارقام رو فارسی نمی‌کرد. دیگه این‌که می‌خواستم مطمئن بشم تو سیستم‌های مختلف و ورژن‌های پایین‌تر یا بالاتر ورد ماهیت اعداد فارسی می‌مونه.)
    ضمناً، برای روش اول، یک بار مکان‌نما رو در پاورقی (پانوشت) و یک بار جایی در متن اصلی قرار بدین و این تنظیم رو اعمال کنین.

  19. سلام خانم زارعی واقعا مطالب شما عالی و کاربردی هست ممنون از مطالب مفیدتون
    موفق و پایدار باشید.

  20. منم برای پایان نامه از همه روشهایی که گفتین استفاده کردم حتی آفیسم رو حذف و مجدد نصب کردم ولی بازم در شماره صفحات فوق العاده به مشکل میخوره کارم متاسفانه.
    چون متن پر از اعداد و متن لاتین هست و اگر تغییری ایجاد کنم چندان اثر خوبی نداره و اعداد لاتینم بهم میریزه.
    دیگه هیچ راهی به ذهنم نمیرسه واقعا

  21. سلام ببخشید من میخواستم که سه صفحه اولم شماره صفحه نداشته باشه و بعد از اون از صفحه ۱ شروع بشه چجوری میتونم اینکار رو کنم؟

  22. سلام استاد
    جسارتا میخوام رو هر صفحه ۶ تا ۶ تا شماره بخوره یعنی برای ۳۳۳ صفحه ۹۹۹ تا شماره بخوره
    برای ساخت قبض رسید میخوام
    به عبارتی در یک صفحه a4 شماره یک دو سه سپس با فاصله معینی از اون شماره ها مجدد یک و دو و سه قرار بگیره
    و در صفحه های بعدی چهار پنج شش و الی آخر
    ممنون میشم راهنمایی کنید . با تشکر

  23. سلام من تمام مراحل رو انجام میدم اما هم بالا و هم پایین صفحاتم شماره میخوره در صورتی که فقط میخوام بالا شماره بخوره ممنون میشم راهنمایی کنید

  24. سلام.درحال کار با برنامه ورد هستم.میخوام صفحه بزنم به فارسی و به ترتیب.حالا من روی پیج نامبر میرم و میخوام شماره صفحه بزنم یه متن انگیلسی میاد و شماره صفحه اصلا تایپ نمیشه.وقتی متن رو پاک می کنم که خودم صفحه بنویسم مثلا ۱ می نویسم از صفحه اول تا آخر یک میخوره درحالی که من ترتیب اعداد رو میخوام…ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام. برای شماره صفحه برین به قسمت page number و یکی از الگوهایی که شماره صفحه در بالا درج شده رو انتخاب کنید حالا با ایجاد صفحه جدید شماره‌ها به صورت خودکار به ترتیب درج میشه.

    • سلام وقت بخیر منم همین مشکل رو برای شماره گزاری دارم شما تونستید مشکلتون رفع کنید؟ممنون میشم منم راهنمایی کنید.

  25. سلام ، ممنون از توضیحات کاملتون ، من بعد از ادغام پستی (maligns, merge) , میخام صفحات ادغام پستی شده رو از یک تا آخر شماره گذاری متوالی کنم ولی همه رو ۱ میزنه ، راه حلی داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *