افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدها در پاورپوینت

آموزش کامل افزودن افکت و انیمیشین به اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت یکی از پر کاربردترین نرم‌افزارهای شرکت مایکروسافت است. حتما برایتان پیش آمده که بخواهید مطلبی را در دانشگاه یا محل کار ارائه دهید؛ در این مواقع اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، استفاده از نرم‌افزار Powerpoint است. البته بهتر است در زمان ارائه، توجه مخاطبان را بیشتر به صحبت‌های خود جلب کنید؛ اما می‌دانیم که یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در یک ارائه‌ خوب، داشتن یک فایل پرزنتیشن (Presentation) زیبا و جذاب است.
قبلا در آموزشی با عنوان طراحی تم و پس‌زمینه اسلایدها برایتان کامل توضیح داده‌ام که چطور اسلایدهایتان را به صورت حرفه‌ای طراحی (Design) کنید. در این آموزش می‌خواهم نحوه افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدها را به صورت کامل توضیح دهم. در پاورپوینت می‌توانید با کمک دو سربرگ Transition و Animation به اسلایدهایتان افکت و انیمیشن اضافه کنید. افکت‌ها باعث می‌شود اسلایدهای شما جذاب‌‌تر شود و مخاطبان هم کمتر احساس خستگی کنند.
نکته: هرچند مایکروسافت ابزارهای زیادی را در پاورپوینت قرار داده و شما هم آزادید از همه آنها استفاده کنید، اما همیشه اصل سادگی را در نظر داشته باشید.

 

سربرگ Transition در پاورپوینت

ترنزیشن (Transition) یا گذار اسلاید، جلوه‌ای بصری است که هنگام حرکت از یک اسلاید به اسلاید دیگر استفاده می‌‌شود. این کار باعث جذابیت هر چه بیشتر ارائه شما می‌شود؛ البته در صورتی که درست و به جا استفاده شود و باعث سردرگرمی بیننده نشود. برای کنترل حرکت اسلایدها گزینه‌هایی وجود دارد که می‌توانید سرعت و جهت آنها را کنترل کنید. در صورت تمایل می‌توانید جلوه‌های صوتی را به آنها اضافه کنید. ترنزیشن‌ها را به یک اسلاید یا تمام اسلایدها بصورت همزمان اعمال کنید.

برای نحوه حرکت از یک اسلاید به اسلاید دیگر، از سربرگ Transition استفاده کنید. در این سربرگ ۳ بخش قرار دارد:

  1. بخش Preview: با استفاده از قسمت Preview می‌توانید پیش‌ نمایش اسلاید را ببینید.
  2. بخش Transition to this slide: در این قسمت انواع ترنزیشن‌های نرم‌افزار Powerpoint قرار دارند.
  3. بخش Timing: در بخش Timing تنظیمات مربوط به تعیین مدت زمان و اعمال صدا و تنظیمات پیشرفته قرار دارد.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت سربرگ Transition در پاورپوینت

در تصویر زیر ۳ گروه ترنزیشن‌های نرم‌افزار Power point را مشاهده می‌کنید:

  • Subtle: ترنزیشن‌های سریع و ساده هستند؛
  • Exciting: ترنزیشن‌های هیجان انگیز و به نسبت پیچیده هستند؛
  • Dynamic Content: ترنزیشن‌های پویا هستند و زمانی کاربرد دارند که که از چیدمان (Layout) یکسان در اسلایدها استفاده شود.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

چگونه یک ترنزیشن (Transition) را به اسلایدها اعمال کنیم؟

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اسلایدی را که می‌خواهید یک ترنزیشن به آن اعمال کنید، انتخاب کنید؛
  2. به سربرگ Transition بروید. از قسمت to this slide Transition یکی از ترنزیشن‌ها را انتخاب کنید؛
  3. هر ترنزیشن، Effectها یا همان جلوه‌های مخصوص به خود را دارد. از قسمت Effect options می‌توانید جلوه مورد نظر را انتخاب کنید؛ مثلا اگر افکت cover را انتخاب کردید، از این قسمت می‌توانید تعیین کنید که جهت حرکت آن به چه صورت باشد.
  4. روی Preview کلیک کنید تا ببینید که ترنزیشن چگونه به نظر می‌رسد.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

دقت کنید که در کنار اسلایدی که به آن Transition داده‌ایم، یک علامت ستاره قرار می‌گیرد. در قسمت بعد نحوه اعمال یک ترنزیشن به اسلاید را به طور مفصل توضیح داده‌ام.

نحوه تنظیم گذار Morph

یکی از جذابترین ترنزیشن‌ها که به پاورپوینت ۲۰۱۹ اضافه شده است، ترنزیشین Morph است. از ترنزیشین Morph به اسلایدها استفاده کنید تا افکت حرکتی بی‌نظیری را به متن، شکل، تصاویر، SmartArt، WordArt و نمودارها ایجاد کنید.

برای استفاده از ترنزیشن Morph، باید دو اسلاید با حداقل یک شی مشترک ایجاد کنید. ساده‌ترین راه، کپی کردن اسلاید است. برای این کار روی اسلاید اول کلیک راست کرده و روی Duplicate Slide کلیک کنید. سپس روی اسلاید کپی شده دوم، تغیییرات لازم را انجام دهید.

افزودن افکت مورف به اسلاید در پاورپوینت

مثلا من یک از قسمت Shapeها یک شکل لبخند را اضافه کرده‌ام و در اسلاید دوم با استفاده از اهرم زرد رنگ روی شکل، لبخند را به ناراحتی تبدیل کردم. سپس ترنزیشن Morph را از سربرگ Transition به اسلاید دوم اعمال کردم. کافیست همین مثال ساده را انجام دهید تا ببینید که Morph چه کار می‌کند! برای مشاهده بهتر عملکرد این ترنزیشن روی حالت Slide Show کلیک کنید. برای یادگیری کامل نمای اسلاید شو (Slide Show) پیشنهاد می‌کنم آموزش زیر را مطالعه کنید:

انتخاب صدا برای ترنزیشن (Transition)

برای اینکه اجرای اسلایدها برای مخاطب کسل کننده و یکنواخت نباشد، می‌توانید از صداگذاری برای جلب توجه بیشتر مخاطب استفاده کنید. اگر می‌خواهید هنگام گذار یک اسلاید، صدایی پخش شود، بعداز اینکه گذار مورد نظر را همانگونه که در مبحث قبلی (چگونه یک گذار را به اسلایدها اعمال کنیم؟) توضیح دادیم، انتخاب کردید به گروه Timing بروید.

  1. روی فلش کنار  Sound کلیک کنید و یک صدا را انتخاب کنید. در اینجا من Camera را انتخاب کردم که صدای گرفتن عکس هست؛
  2. برای انتخاب یک صدای دلخواه، از کادر کشویی Sound گزینه Other sound را انتخاب کنید. پنجره Add Audio باز می‌شود، به پوشه حاوی فایل صوتی موردنظر خود بروید. سپس آن را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. لازم به ذکر است که صدا باید با فرمت WAV باشد؛
  3. با کلیک روی گزینه Loop Until Next Sound تکرار پخش صدا تا انتخاب صدای بعدی ادامه می‌یابد.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

تعیین مدت زمان برای یک ترنزیشن

ممکن است توضیحات شما حین اجرای اسلایدها کم و یا زیاد باشد، پس باید مدت زمان گذار اسلاید را طبق مدت زمان روایت خود تنظیم کنید. برای اینکه مدت زمان گذار را تعیین کنید، بعد از اینکه گذار مورد نظر را انتخاب کردید به گروه Timing بروید. از قسمت Duration مدت زمان گذار اسلاید را در کادر مربوطه تعیین کنید.

افزدون افکت و انیمیشن به اسلایدها

اعمال یک ترنزیشن به تمام اسلایدها

شما می توانید یک گذار را به همه اسلایدها اعمال کنید. ابتدا گذار موردنظر را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Apply to All در گروه Timing کلیک کنید.

افزودن افکت و انیمشن به اسلایدهای پاورپوینت

تعیین نحوه مرور اسلاید

در بخش Advance Slide از گروه Timing، نحوه پیشبرد اسلاید را در حین ارائه تنظیم کنید.

  1. با تیک‌دار کردن گزینه On Mouse Click می‌توانید اسلاید را با کلیک ماوس پیش ببرید؛
  2. با فعال کردن گزینه After و وارد کردن زمان موردنظر در کادر مربوطه به صورت خودکار اسلاید را پس از یک بازه زمانی از پیش تعیین شده، پیش ببرید.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

اعمال یک گذار به تعدادی از اسلایدها

برای این کار ، اسلایدهایی را که می‌خواهید گذار موردنظر را به آنها اعمال کنید، انتخاب کنید. برای این کار در پنل سمت چپ یک اسلاید را انتخاب کنید. سپس دکمه Ctrl را پایین نگه دارید و بقیه اسلایدهای موردنظر را انتخاب کنید. سپس روی سربرگ Transitions کلیک کنید. نوع گذار و تنظیمات مربوط به آن را اعمال کنید. حالا روی دکمه Preview کلیک کنید تا اثر گذار را روی اسلایدهای موردنظر ببینید.

حذف یک ترنزیشن

برای حذف یک گذار، اسلاید موردنظر را انتخاب کنید. از گروه Transition to this Slide گزینه None را انتخاب کنید.

حذف افکت از اسلایدهای پاورپونیت

سربرگ Animation در پاورپوینت

از  انیمیشن‌های نرم‌افزار Power point برای افزایش جلوه بصری استفاده کنید و اسلایدهایی جذاب برای ارائه خود آماده کنید. انیمیشن‌ها را می‌توانید به متن، تصاویر، شکل‌ها، جدول‌ها، SmartArt و اشیاء دیگر اعمال کنید. انیمیشن‌ها می‌توانند یک شی را ظاهر، ناپدید یا به حرکت درآورند! همچنین می‌توانند اندازه یا رنگ یک شی را تغییر دهند. برای استفاده از انیمیشن‌ها از سربرگ Animation استفاده کنید. در این سربرگ ۴ بخش Preview، Animation، Advance Animation و Timing قرار دارند.

افزودن افکت و انیمشن به اسلایدهای پاورپوینت

بخش Preview: در بخش Preview برای مشاهده پیش‌نمایش انیمیشن‌ها، روی Preview کلیک کنید.

‌بخش Animation: در بخش Animation، انیمیشن‌ها به ۴ گروه کلی تقسیم می‌شوند. با کلیک روی فلش کوچک (در تصویر بالا با فلش قرمز رنگ به آن اشاره کرده‌ام.) می‌توانید این ۴ گروه را ببینید.

  1. :Entrance شامل انیمیشن‌های ورودی هستند؛
  2. Emphasis: شامل انیمیشن‌های تاکیدی هستند؛
  3. Exit: شامل انیمیشن‌های خروجی هستند؛
  4. Motion path: شامل انیمیشن‌هایی برای تعیین جهت حرکت موضوعات هستند.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

بخش Advance Animation: در بخش Advance Animation تنظیمات پیشرفته مربوط به انیمیشن قرار دارد.

بخش Timing: در بخش Timing تنظیمات مربوط به زمان‌بندی انیمیشن قرار دارد.

افزودن انیمیشن به یک شی در اسلاید

برای افزودن انیمیشن به یک شی در اسلاید ابتدا شی موردنظر را انتخاب کنید. سپس به سربرگ Animation بروید. روی فلش کوچک قسمت Animation کلیک کنید و یکی از انیمیشن‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه تنظیمات بیشتری روی جلوه اعمال کنید از Effect option کمک بگیرید. بعد از اعمال انیمیشن به یک شی یک عدد در کنار آن شی قرار می‌گیرد.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

افزودن بیش از یک انیمیشن به یک شی

اگر می‌خواهید بیشتر از یک انیمیشن را به یک شی اعمال کنید، یک انیمیشن را انتخاب کنید. سپس روی Add animation کلیک کنید و انیمیشن بعدی را انتخاب کنید.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

معرفی پنل Animation Pane

حالا به معرفی یک بخش از گروه Animation می‌پردازیم که امکانات و تنظیمات زیادی در رابطه با انیمیشن در اختیار ما قرار می‌دهد که نام آن Animation pane است. به سربرگ Animation بروید. بعد از انتخاب انیمیشن مورد نظر، از قسمت Advanced animation روی Animation pane کلیک کنید. یک پنل در سمت راست باز می‌شود:

  1. در قسمت بالای این پنل دکمه‌ای قرار دارد که اگر اگر یک انیمیشن به شی اعمال کرده باشید، Play from را مشاهده می‌کنید و اگر چندین انیمیشن به شی اعمال کرده باشید، روی آن Play all نوشته شده که با کلیک روی این دکمه تمامی انیمیشن‌ها اجرا می‌شوند؛
  2. در جلوی هر انیمیشن یک مستطیل رنگی قرار دارد که نشان‌دهنده خط زمان اجرای انیمیشن است و اگر ماوس را روی آن قرار دهید نشانگر ماوس به شکل یک فلش دو طرفه در می‌آید و می‌توانید خط زمان را جابجا کنید؛
  3. یک فلش کوچک جلوی مستطیل رنگی هر انیمیشن قرار دارد. روی فلش کوچک کلیک کنید. کادری باز می‌شود؛
  4. با کلیک روی On Mouse Click تعیین می‌کنید، این انیمیشن با کلیک ماوس روی شی موردنظر اجرا شود؛
  5. با انتخاب Start With Previous تعیین می‌کنید که انیمیشن همزمان با نمایش اسلاید اجرا شود؛
  6. با فعال کردن گزینهAfter Previous    Startوقتی دو انیمیشن روی یک شکل اعمال کرده‌اید، تعیین می‌کنید انیمیشن دوم وابسته به انیمیشن اول باشد. یعنی بعد از اجرای انیمیشن اول انیمیشن دوم اجرا شود؛
  7. با کلیک روی Effect option پنجره مربوط به تنظیمات هر انیمیشن باز می‌شود. (در ادامه به توضیح کامل این قسمت می‌پردازیم.)؛
  8. با کلیک روی Timing سربرگ Timing پنجره Effect Option باز می‌شود که تنظیمات زمان‌بندی انیمیشن را از این قسمت انجام دهید؛
  9. با کلیک روی Hide Advanced Timeline خط زمان جلوی هر انیمیشن مخفی می‌شود؛
  10. با کلیک روی Remove می توانید انیمیشن اعمال شده را حذف کنید؛
  11. در قسمت پایین این پنل شکل دیگری از خط زمان که ثانیه‌ها را نشان می‌دهد، می‌بینید.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

گزینه Effect Options

با کلیک روی این گزینه در پنجره بالا با توجه به نوع شی برای هر انیمیشن پنجره مربوط به آن باز می‌شود و تنظیمات خاص مربوط به آن انیمیشن در اختیار شما قرار می‌گیرد. که به معرفی مهم‌ترین گزینه‌های این سربرگ‌ها می‌پردازیم. مثلا اگر برای یک متن، انیمیشن Shrink & Turn را انتخاب کنید، با کلیک روی Effect Option پنجره‌ای به همین نام باز می‌شود که دارای ۳ سربرگ Effect، Timing و Text Animation است.

  1. با کلیک روی سربرگ Effect و با استفاده از Sound می‌توانید صدای موردنظر را به انیمیشن اعمال کنید؛
  2. با استفاده از گزینه Animate Text 3 نوع متحرک سازی حروف را به طرز زیبایی اعمال کنید. در کادر کشویی این قسمت ۳ گزینه قرار دارد با انتخاب At All Once انیمیشن روی کل متن اجرا می‌شود اگر By Word را انتخاب کنید انیمیشن روی تک تک کلمات یک متن اجرا می‌شود اگر گزینه By Letter را انتخاب کنید انیمیشن روی تک تک حروف اجرا می‌شود؛
  3. با استفاده از کادر پایین این قسمت درصد تاخیر بین اجرای انیمیشن کلمات را تغییر دهید.

تنظیمات افکت و انیمیشن در پاورپوینت

در سربرگ Timing تنظیمات مربوط به اجرای انیمیشن و زمان‌بندی را انجام دهید که این تنظیمات در بخش Timing سربرگ Animation هم قرار دارند.

  1. با استفاده از کادر کشویی قسمت Start ، با انتخاب On mouse click انیمیشن با کلیک ماوس اجرا می‌شود؛ با انتخاب With previous انیمیشن همزمان با نمایش اسلاید، اجرا می‌شود؛ با انتخاب After previous وقتی دو انیمیشن روی یک شکل اعمال کرده‌اید، تعیین می‌کنید انیمیشن دوم وابسته به انیمیشن اول باشد. یعنی بعد از اجرای انیمیشن اول انیمیشن دوم اجرا شود؛
  2. با استفاده از Delay مدت زمان تاخیر اجرای یک انیمیشن را تعیین کنید؛
  3. با استفاده از گزینه Duration مدت زمان اجرای یک انیمیشن را تنظیم کنید؛
  4. با استفاده از گزینه Repeat می‌توانید تعداد دفعات تکرار انیمیشن را تعیین کنید.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

اجرای انیمیشن یک شی با کلیک روی شی دیگر

به کمک فرمان Tigger می‌توانید کاری کنید که انیمیشن یک شی، زمانی اجرا شود که بر روی یک شی دیگر کلیک کنید. ابتدا متن مورد نظر را تایپ کنید. شکل مورد نظر را درج کنید و یک انیمیشن به آن اعمال کنید. از سربرگ Animation بخش Advanced animation روی Tigger کلیک کنید. روی On click of کلیک کنید. از زیر مجموعه On click of نام شی را که با کلیک روی آن، انیمیشن شی دیگر باید اجرا شود، انتخاب کنید. سپس به حالت Slide show بروید و روی شی کلیک کنید، می‌بینید که انیمیشن شی مورد نظر اجرا می‌شود. مثلا من می‌خواهم با کلیک روی کلمه Earth کره زمین بچرخد.

افزودن افکت به اسلایدهای پاورپوینت

کپی قالب یک انیمیشن بر اشکال دیگر

برای اینکه یک انیمیشن با تنظیمات مورد نظر را به چند موضوع یا شی اختصاص دهید، نیاز نیست وقت زیادی صرف کنید و جداگانه تمام تنظیمات روی تک تک موضوعات و اشیا اعمال کنید. برای این کار از  فرمان Animation painter کمک بگیرید و از انیمیشن یک موضوع روی موضوع دیگر کپی برداری کنید. ابتدا روی موضوعی که انیمیشنی به آن اعمال شده، کلیک کنید. سپس از سربرگ Animation به بخش Advanced animation بروید. روی painter Animation کلیک کنید. حالا روی موضوع دیگر کلیک کنید.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدها پاورپوینت

تنظیمات زمان‌بندی انیمیشن

این گزینه‌ها همانطور که اشاره شد در سربرگ Timing پنجره Effect Option هم قرار دارند و در آن قسمت به طور کامل توضیح داده شده است.

افزودن افکت انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

تعیین مدت زمان و تاخیر انیمیشن

این گزینه‌ها هم در سربرگ Timing پنجره Effect Option قرار دارند، که در آن قسمت به طور کامل توضیح داده شدند.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

تعیین ترتیب اجرای انیمیشن ها

در ارائه مطالب ترتیب اجرای انیمیشن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است پس باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشید. به کمک فرمان Recorder animation می‌توانید ترتیب اجرای انیمیشن‌ها را تعیین کنید. به سربرگ Animation بروید. به گروه Timing رفته و روی Recorder animation کلیک کنید. آنگاه با گزینه های Move earlier حرکت زودتر و Move later حرکت دیرتر، ترتیب انیمیشن‌ها را تعیین کنید.

نکته: در پنل Animation pane هم می‌توانید با استفاده از فلش‌هایی که در تصویر پایین هایلایت کرده‌ام اولویت اجرای انیمیشن‌ها را تغییر دهید.

افزودن افکت و انیمیشن به اسلایدهای پاورپوینت

اگر علاقه‌مند هستید پاورپوینت رو به صورت کاملا حرفه‌ای یاد بگیرید و از اون به عنوان یک ابزار عالی برای طراحی ارائه و تولید محتوا استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره «پاورپوینت به سبک حرفه‌ای‌ها» شرکت کنید.

جمع‌بندی

در این آموزش نحوه افزودن افکت و انیمیشن به اسلاید را آموخیتد. یادتان باشد که هرچند پاورپوینت افکت‌های بسیار جذابی دارد، اما به گونه‌ای از آنها استفاده کنید که ارائه‌ی شما به یک سرگرمی کودکانه تبدیل نشود. نیازی نیست برای تمام عناصر موجود در صفحات یک انیمیشن جداگانه قرار دهید. شما می‌توانید به انیمیشن‌های ساده تنها برای جابه‌جایی بین صفحات بسنده کنید.

مدیر سایت؛ عاشق نوشتن، خلق محتوا و کمک به دیگران هستم. من و همکارانم در سایت پویان به شما کمک می‌کنیم که به یک حرفه‌ای تبدیل شوید! اگر به دنبال یادگیری مهارت‌های بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنم صفحۀ اینستاگرام و کانال یوتیوب ما رو هم دنبال کنید :)

دیدگاه‌ها (81)

  1. سلام
    چرا در پاور ۲۰۱۹که نصب کردم گزینه morphدر ترنزیشن نیست چطور میشه اضافه کرد؟؟راهکاری هست؟ لطفا جواب ایمیل کنید ممنون میشوم

    • سلام، ممنون از اطلاعات مفیدتون، من یه سوال خیلی مهم و فوری دارم‌ ممنون میشم جواب بدین. من میخوام یه فایلی رو از طریق پاور پوینت آنلاین برای بقیه توضیح بدم و همزمان میخوام اون افراد رو هم ببینم. حالا اگه من پاورپوینتمو به حالت اسلاید شو نذارم آیا نمیتونم از حالت ایمیشن ها استفاده کنم؟ میخوام هر قسمتی رو بعد از توضیحاتم معلوم بشه

    • با سلام بنده هم این مشکل رو دادرم ممنون میشم جواب بدین دو اسلاید با یک بخش مشترک هم میزارم با زمورف برام نیست

  2. سلام.خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتان.
    می خواستم بپرسم آیا میشه با استفاده از قسمت انیمیشن پاورپوینت با اشیاء موج درست کرد؟
    مثلا:چند دایره را کنار هم قراربدیم و بعد با نوسان اونها موج درست کنیم؟

  3. سلام و خداقوت ، مزاحم همیشگی
    من چطور میتونم همزمان با صدایی که در یک اسلاید می خواهم درج کنم ، انیمیش ها هم همزمان با وویس ضبط شده اجرا کنم؟با تشکر از توضیحات مفید شما

    • سلام. خواهش میکنم مراحمین. برای ویس ضبط شده از سربرگ Animation انیمیشن play رو انتخاب کنین. به بقیه موارد هم انیمیشن ها رو اعمال کنید و همه رو در حالت with previous قرار بدین تا همه باهم اجرا بشن.

  4. سلام میتونید راهنمایی کنید که چطور میشه دکمه های عملیاتی برای یک سند پاورپوینت ساخت که در آن فهرست عناوین در قسمت چپ تمام اسلایدها وجود دارد،و وقتی که میریم به اسلاید بعدی، رنگ دکمه هم عوض شود،یعنی دکمه های عملیاتی تغییر نمیکنن و فقط به اسلاید تعریف شده با تغییر رنگ آن دکمه، منتقل میشیم ؟

  5. سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون چطور میشه با قرار دادن موس روی یک شی متن متحرکی مربوط به آن شی در اسلایدایجاد کرد

  6. سلام خیلی ممنون این رو خودم هم می دونستم.
    اما یکی به من بگه که وقتی افکت می ذارم چرا دوباره همون صحنه اجرا میشه؟
    من دوست داشتم که وقتی افکت رو روی عکسم می ذارم اسلاید بعدی رو نشون بده.

    ولی نمیشه.//////////////////

    منتظر جوابتون هستم.

  7. سلام و درود
    وقتتون بخیر
    می خواستم بپرسم چطور میشه مثلا یک دست رو مثل زمانی که راه میریم و دستمون تکون می خوره حرکت بدیم؟

  8. سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون. یه سوال داشتم. چطوری به یه text box که انیمیشن ورود داره ، بعد از مراحل انیمیشنی مربوط به text box های دیگه، حالا به اون اولی انیمیشن خروج بدیم؟

  9. بهترین اموزش بود اما سوالم این بود که چطور یه انیمیشن رو که به شکل دیگه هم دادم با هم اشکار بشن لطفا راهنماییم کنید

  10. سلام صفحه ای رو فراخوانی می کنم و انیمیشن اشیا اجرا میشه و صفحه رو پرزنت می کنم .
    دوباره برمیگردم به صفحه قبل و باز همین صفحه رو مجددا فراخوانی می کنم ولی انیمیشن ها دیگه تکرار نمیشن.
    چرا ؟؟؟؟

    • سلام. اجرای انیمیشن رو روی with previous بزارین بعد پرزنت کنین با کلیدهای جهت نما به راحتی میتونین بین اسلایدها جابجا بشین مشکلی هم در اجرای انیمیش ها نخواهد بود.

  11. سلام وقت بخیر.
    من یه متنی رو به صورت تایپ انیمیت کردم. بعد وقتی میخوام صدا بذارم رو متن فقط با سرعت ۰/۲ صدا پخش میشه و روی سرعت ۰/۱ صدا پخش نمیشه. چکار باید بکنم. ممنون میشم جوابمو بدید

  12. سلام من باید برای صوت چند دقیقه ای انیمیشن های زیادی رو به موقع تنظیم کنم
    و چون بیشتر از یک دقیقه س باید اون فلش سبز در انیمیشن پَن رو عقب ببرم ک برای همه انیمشن ها ساعت ها طول میکشه
    آیا راه راحت تری هست
    لطفا کمکم کنید

  13. عالی بود .خیلی مفیدبود ازاینکه با آرامش تمام مراحل توضیح دادیدمن چند هفته است دنبال همچین آموزشی بودم بسیار بسیار ممنونم کانال یا گروه آموزشی در تلگرام یا واتساپ هم اگر دارید میشه لطفا لینک بزارید.

  14. عالی خیلی مفیدبود ازاینکه با آرامش تمام مراحل توضیح دادیدمن چند هفته است دنبال همچین آموزشی بودم بسیار بسیار ممنونم کانال یا گروه آموزشی در تلگرام یا واتساپ هم اگر دارید میشه لطفا لینک بزارید.

  15. سلام, ممنونم از آموزش کاملتون
    من خیلی از جلوه های گذر را ندارم میشه لطفا راهنمایی کنید

  16. خیلیییی عالی.
    بعد یه سوال داشتم. چجوری میشه فقط توی یک اسلاید به فرض مثال یک شکل و نوشته رو به هم لینک کنیم.یعنی به این صورت که مثلا وقتی روی نوشته “ستاره” کلیک میکنیم شکل ستاره در همون اسلاید نمایش داده بشه و زمانی که دوباره روی نوشته ستاره کلیک میکنیم شکل ستاره از قبلا نمایش داده شده بود دوباره مخفی بشه.
    یعنی متن حالت یک کلید روشن خاموش برای نمایش و عدم نمایش در این اسلاید باشه.
    ممنون میشم اگر میدونید توضیح بدین.

  17. سلام
    عرض سلام و وقت بخیر
    بنده میخواهم انیمیشنی رو که هنوز تمام نشده در اسلایدهای دیگر ادامه دهد
    مثلا در پریزنت هواشناسی که دمای شهرها رو پایین صفحه می نویسد وقتی به اسلاید بعدی میرود ادامه دماها رو نشان دهد
    ممنونم اگر زود جواب بدین خیلی لازم دارم

  18. عـــــــــــاااااااااالـــــــــــــــییییییی

    خیلی ممنون از ویدیوهاتون

  19. با سلام و عرض خسته نباشید.
    چطور میشه برای یک سطر دو انیمیشن تعریف کرد. فرض کنید من میخوام اول عناوین ظاهر بشن که این را به ترتیب هرکدام رو یک انیمیشن براش تعریف کردم، بعد توضیحات هر عنوان ذیل آن هم با یک انیمیشن دیگه ظاهر می شه، و سوال من این هست که انیمیشن دومی که برای ظاهر شدن توضیحات هست، چطور بعد از نمایش، با یک انیمیشن دیگه Hide بشه و دوباره فقط عناوین نمایش داده بشه.

  20. سلام
    فیل pptx ای که دارای شکلی مثل درجه سرعت ماشین است را از اینترنت دانلود کرده ام.
    آیا میشود با اتصال یک فایل اکسل به آن، با تغییر عدد در اکسل، عقربه سرعت با توجه به درصد تغییر عدد روی شکل حرکت کند؟
    مثلا وقتی عدد در اکسل ۵۰% باشد، عقربه سرعت تا ۹۰ درجه بالا بیاید.
    یا وقتی عدد در اکسل ۱۰۰% بود، عقربه روی خط افقی بر روی ۱۸۰ درجه باشد.
    سپاس از شما

    • سلام. بله این نمودارها به نمودارهای gauge معروف هستند و میشه با استفاده از توابع و کمی کار با نمودارها و زیباسازی اون‌ها این نمودارها رو ساخت. به زودی ویدیوهایی در رابطه با این موضوعات آماده می‌کنیم.

  21. من اپدیت کردم تمام ترنزیشن ها حذف شده میشه بگید چجوری برگردونم
    قبلا پاورپوینتم نسخه۲۰۱۹ بود به ۲۰۲۱ اپدیت کردم

  22. با سلام و خسته نباشید
    چرا Text Effects & Typography در بخش Home ورد وقتی فایل جدید ایجاد میکنم غیر فعال شده است ولی وقتی فایلی از قدیم را باز میکنم فعال است. لطفا بفرمایید کدام تنظیمات دستکاری شده است . چند وقتیه در‌گیره این مشکل هستم ممنون میشم جواب سوال بنده رو بدید. هرچی آبدیت کردم و چند بار برنامه ورد رو پاک کرده دوباره نصب کردم درست نشد

  23. سلام وقت بخیر. آیا امکانش هست که توی جدولی که ساختم توی پاورپوینت بتونم برای هر کدوم از قسمت های جدول انیمیشن خاص خودش رو بذارم؟ چون هر کاری میکنم انیمیشن واسه کل اون جدول اعمال میشه و واسه خود اون متن داخل جدول به صورت خاص اعمال نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  24. با سلام و تشکر از آموزشهای خوبتون
    ممکن هست راهنمایی کنید برای استفاده از بولت ها در ابتدای هر اسلاید از چه روشی استفاده کنم که بولتها بطور مرتب در زیر همدیگر قرار بگیرند و نظم شون رعایت شود ؟
    قبلا از پاسخگویی شما سپاسگزارم

  25. سلام وقت بخیر
    یه سوال دارم، مثلا یه متن ۷ خطی داریم
    میخوام با رفتن روی هر خط متن یه عکس به نمایش در بیاید، چطور میتونم اجرا کنم این افکت رو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *